رجزخوانی فرمانده سپاه برای ترامپ: تمام کرک شما را به باد می‌دهیم

حسین سلامی وعده داد که انتقام خون قاسم سلیمانی «قطعی و جدی» است

فرمانده سپاه می‌گوید انتقام ترور قاسم سلیمانی، ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی نیست- Khamenei.ir

در آستانه اجرای مکانیسم ماشه از سوی آمریکا، تنش لفظی میان مقام‌های ایران و آمریکا شدت گرفته است.

در جدیدترین اظهارنظر، فرمانده سپاه پاسداران روز شنبه به آمریکا هشدار داد که «اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود، کرک و پشم شما را به باد می‌دهیم.»

حسین سلامی، با یادآوری ترور قاسم سلیمانی، خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا، گفت: «آقای ترامپ از انتقام ما شک نکنید زیرا کاملاً قطعی و جدی است.»

قاسم سلیمانی، فرمانده وقت سپاه قدس در بامداد روز ۱۳ دی‌‌ماه سال گذشته در نزدیکی فرودگاه بغداد در اثر شلیک موشک از پهپاد آمریکایی کشته شد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در پیامی که پس از ترور قاسم سلیمانی منتشر کرد، وعده داد که «انتقامی سخت» در انتظار عاملان این رویداد خواهد بود؛ وعده‌ای که گویا هنوز برای هواداران او عملی نشده است.  

سپاه پاسداران پنج روز پس از این ترور، با شلیک ۱۲ موشک بالستیک به دو پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در عراق، به آن واکنش نشان داد.

حمله موشکی روز ۱۸ دی‌ماه هیچ تلفات جانی برای نیروهای آمریکایی نداشت. اما ساعتی پس از انجام این حمله موشکی، پدافند سپاه یک هواپیمای مسافربری اوکراینی را پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی تهران هدف قرار داد که سبب کشته شدن ۱۷۶ مسافر و کادر پروازی آن شد.

فرمانده سپاه پاسداران در سخنان امروزش به شلیک موشکی بدون تلفات به پایگاه عین‌الاسد نیز اشاره کرد و ادعا کرد که کشته‌ نشدن سربازان آمریکایی در این حمله برنامه‌ریزی‌شده بود : «ما اهل شرف و جوانمردی هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام می‌گیریم به همین علت هم بود که در عین‌الاسد سربازان شما را هدف قرار ندادیم.»

این در حالی است که کانال تلگرامی منسوب به سپاه پاسداران یک روز پس از حمله به عین‌‌الاسد اخبار متعددی از کشته‌ شدن شمار زیادی از سربازان آمریکایی منتشر می‌کرد. آن‌ها مدعی بودند که دست‌کم ۲۷۰ نیروی نظامی آمریکایی در این حمله کشته ‌شده‌اند.

حسین سلامی همچنین گفت: «هر کسی را که در ماجرای ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی نقش داشته است، می‌زنیم و این یک پیام جدی است. ما کسانی را هدف قرار می‌دهیم که در شهادت سردار بزرگ سپهبد حاج قاسم سلیمانی مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند.»

در روزهای گذشته نشریه پولیتیکو با انتشار یک گزارش و به نقل از منابع امنیتی خود نوشته بود که جمهوری اسلامی، برنامه‌ای برای ترور لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی طرح‌ریزی کرده است.

گرچه ایران بلافاصله این موضوع را رد کرد، این تکذیب مانع از ورود دونالد ترامپ به معرکه نشد. ترامپ با انتشار توییتی هشدار داد که هر اقدام ایران را با واکنشی به‌مراتب شدیدتر پاسخ خواهد داد: «بر اساس گزارش رسانه‌ها، شاید ایران در حال برنامه‌ریزی برای یک سوءقصد یا حمله دیگر علیه منافع آمریکا باشد، هرگونه حمله‌ای از سوی ایران به هر شکلی با واکنش هزار بار عظیم‌تر مواجه خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده سپاه در سخنان امروزش برنامه‌ریزی برای ترور سفیر آمریکا را رد کرد و گریزی هم به تهدید ترامپ زد و گفت که «شما در حالی ‌که به‌شدت گرفتار مشکلات داخلی خود هستید ما را تهدید به حمله هزار برابری می‌کنید، اما زمانی که عین الاسد را زدیم، فرض و پیش‌بینی ما این نبود که شما جواب نمی‌دهید، بلکه کاملاً فرضمان این بود که پاسخ می‌دهید و همان موقع صد‌ها موشک را آماده شلیک کرده بودیم که اگر پاسخ دهید اهداف موردنظر را ویران کنیم. شما فکر می‌کنید ما در قبال خون برادر شهیدمان یک سفیر زن را در آفریقای جنوبی می‌زنیم؟»

علاوه بر حسین سلامی، در روزهای گذشته محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز وعده دادند که از آمریکا انتقام خواهند گرفت.

محسن رضایی در یک مصاحبه گفت که مقام‌های جمهوری اسلامی مترصد هستند تا آمریکایی‌ها «حادثه‌ای» درست کنند تا ایران انتقام سلیمانی را بگیرد: «ما منتظر هستیم آمریکایی‌ها حادثه‌ای را درست کنند که انتقام سخت را از شهادت برادرمان شهید قاسم سلیمانی ادامه دهیم. دست ما روی ماشه است و اگر کاری انجام دهند به بهانه همان کار عمل خواهیم کرد. این بار برخورد ما با جسارت دشمن، مضاعف است. بیش از آنچه دشمن عمل کنند ما پاسخ خواهیم داد.»

بیشتر از