جام جهانی زنان؛ صعود سوئد به مرحله نیمه‌ نهایی

پس از پیروزی ۲ بر یک مقابل آلمان، حال سوئد به مصاف هلند می‌رود

AFP

گُل‌های به ثمر رسیده توسط «سوفیا یاکوبسون» و «استاینا بلَکس‌تِنیوس» باعث شد که تیم سوئد با نتیجه ۲ بر ۱ تیم آلمان را در مرحله یک چهارم نهایی که در شهر «رِن» فرانسه برگزار شد، شکست دهد.

پس از آنکه در دقایق اولیه بازی تیم آلمان برای مدت زمان بیشتری توپ را در اختیار داشت، «لینا مَگول» با ضربه‌ای آکروباتیک، بسیار زیبا، و سهمگین در دقیقه ۱۶ دروازه «هدویگ لیندال» سوئدی را گشود. شادمانی آلمان دوام چندانی نداشت چرا که شش دقیقه بعد، بازیکن خط حملۀ سوئد، «سوفیا یاکوبسون» پاس بلندی را از نیمه زمین که «لیندا سِمبرانت» برایش فرستاده بود دریافت کرده و ضربه‌ای جانانه به توپ نواخت تا آنرا از سد «آلموت شولت» آلمانی گذرانده و نتیجه را ۱ بر ۱ مساوی کند.

سرمربی آلمان «مارتینا فوس تِکلِنبورگ» در ابتدای نیمه دوم،‌ بازیکن خط میانی، «ژنیفر ماروزان» را که از بازی نخست دور مقدماتی به دلیل آسیب‌دیدگی بازی نکرده بود، وارد زمین کرد. اما این تیم سوئد بود که به طور حیرت‌انگیزی صاحب گل برتری شد. دروازه‌بان آلمان،‌ «آلموت شولت» خوب عمل کرد و توانست ضربه سر «فریدولینا رالفو» را دفع کند، اما توپ دفع شده جلوی مهاجم سوئدی، «استاینا بلَکس‌تِنیوس» فرود آمد و او هم از نقطه نزدیک دروازه، ضربه‌ای را روانه کرد تا دومین گل خود در دوران مسابقات را به ثمر برساند.

«ماروزان» فرصت شگفت‌انگیزی را زمانی که ضربه سرش با فاصله کمی از کنار دروازه گذشت، از دست داد. در نهایت این سوئد بود که با تسلط به اعصاب خود توانست برای بار چهارم به دور نیمه نهایی جام جهانی زنان راه بیابد.

حال سوئد باید به مصاف تیم هلند در مرحله نیمه نهایی برود. تیم هلند با پیروزی ۲ بر صفر مقابل ایتالیا، به مرحله نیمه نهایی صعود کرده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© Reuters

بیشتر از ورزش