تبادل آتش بین حماس و اسرائیل همزمان با امضای توافق ابراهیم

اهداف در غزه یک کارخانه تولید سلاح و مواد منفجره و یک محوطه آموزش نظامی متعلق به سپاه بوده است

عکس آرشیوی از MAHMUD HAMS / AFP

همزمان با امضای رسمی توافق عادی‌سازی روابط اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین، شبه‌نظامیان در غزه راکت‌هایی را به سوی اسرائیل پرتاب کردند و هواپیماهای اسرائیلی نقاطی را در فلسطین هدف گرفتند.

به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل گفت که اوایل روز چهارشنبه حدود ۱۰ حمله هوایی به غزه تحت کنترل اسلام‌گرایان حماس انجام داد و ۱۵ راکت از فلسطین به مناطقی از اسرائیل در نزدیکی مرز شلیک شد که آژیرها قبل از طلوع آفتاب به صدا درآمدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز سه شنبه، همزمان با  وقتی که اسرائیل و امارات و بحرین توافق‌نامه‌های ایجاد روابط دیپلماتیک را در کاخ سفید امضا می‌کردند، یک موشک از غزه به شهر ساحلی اشدود اسرائیل اصابت کرد و دو نفر را زخمی کرد.

فلسطینی‌ها که به دنبال یک کشور مستقل در کرانه باختری اشغالی و غزه هستند، این توافق‌نامه‌ها با میانجیگری ایالات متحده را «خیانت به آرمان» خود می‌دانند.

هنوز هیچ تلفاتی در دو طرف مرز اسرائیل و غزه گزارش نشده ‌است. البته برخی خبرگزاری‌ها به زخمی شدن دو سرباز اسرائیلی اشاره کرده‌اند. ارتش اسرائیل اظهارداشت که هشت موشک پرتاب شده در روز چهارشنبه توسط سیستم ضد موشکی گنبد آهنین رهگیری شده ‌است.

ارتش در اطلاعیه‌ای گفت که اهداف در غزه یک کارخانه تولید سلاح و مواد منفجره و یک محوطه مورد استفاده حماس برای آموزش و آزمایش‌های موشکی بوده ‌است.

بیشتر از جهان