اندی ماری برای حضور در رقابت‌های رولند گاروس کارت ویژه دریافت کرد

تنیس‌باز اسکاتلندی در حال حاضر در رتبه ۱۱۰ جهان قرار دارد

اندی ماری- AFP

اندی ماری، تنیس‌باز شماره یک سابق دنیا با دریافت کارت ویژه به رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه وارد شد. [کارت ویژه یا wildcard امتیازی است که از سوی اتحادیه بین‌المللی تنیس یا انجمن‌های محلی تنیس به بازیکنانی اعطا می‌شود که بدون شرکت در رقابت‌های مقدماتی بتوانند در مسابقات اصلی شرکت کنند. این کارت معمولا به بازیکنان قدر و مشهور یا بازیکنانی که برای مدتی مصدوم بوده‌اند اعطا و گهگاه جنجال‌آفرین می‌شود. اعطای این کارت منحصرا در اختیار دست‌اندرکاران مسابقات است.]

این تنیس‌باز اسکاتلندی که در حال حاضر در رتبه ۱۱۰ جهان قرار دارد در رقابت‌های رولان گاروس ۲۰۱۶ به فینال راه یافت و آخرین حضورش در این مسابقات به باخت او در نیمه‌نهایی به استان واورینکا در سال ۲۰۱۷ منجر شد. مصدومیت او از آن زمان بر حضورش در رقابت‌های اصلی تنیس تاثیر گذاشت و او از این عرصه غایب بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تمام دیگر کارت‌های ویژه مسابقات مردان امسال از فرانسه‌اند در حالی که کارت‌های ویژه مسابقات زنان شامل یوژینی بوشار کانادایی، تنیس‌باز مرحله نیمه نهایی تنیس آزاد فرانسه و از بازیکنان فینال ویمبلدون در سال ۲۰۱۴، و همچنین سوتانا پیرونکووا، تنیس‌باز مرحله یک چهارم نهایی در مسابقات ماه جاری تنیس آزاد ایالات متحده است. 

اولین دوره مسابقات در پاریس از ۲۷ سپتامبر سال جاری میلادی شروع خواهد شد در حالی که بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا باعث به تعویق افتادن رقابت‌های گرند اسلم از ماه‌های مه و ژوئن امسال شد. 

اندی ماری که در مرحله دوم از رقابت‌های تنیس آزاد ایالات متحده خارج شد، بعد از آن که در هفته جاری از رقابت‌های تنیس آزاد ایتالیا کناره گرفت، بدون هیچ بازی مقدماتی در مسابقات تنیس آزاد فرانسه شرکت خواهد کرد. 

بیشتر از ورزش