انتظار دوستداران اپل: آیفون ۱۲ امروز می‌آید؟

به شکل سنتی، آیفون جدید هر سال در نیمه سپتامبر رونمایی می‌شود

آیفون بزرگ‌ترین محصول شرکت اپل است-WANG Zhao / AFP

شرکت اپل برای پرده‌برداری از محصولات جدید خود، یک رویداد بزرگ برگزار می‌کند.  

اما یکی از این محصولات، به شکلی غیرمعمول، زیر سایه تردید است: آیفون ۱۲.  

معمولا، رویدادهای اپل در ماه سپتامبر، یک معنی دارد: آیفون جدید. و شاید برخی دیگر از محصولات جانبی، مانند ساعت اپل نیز در کنار آن معرفی شوند.  

اما این شرکت پیش‌تر اذعان کرد که رونمایی از تلفن جدید به علت تعطیلی سراسری، برای «چند هفته» به تاخیر افتاده است.  

این امر موجب بروز پرسش‌هایی بر سر زمان عرضه آیفون۱۲ شده بود و این که آیا اصولا به رویداد سالانه ماه سپتامبر می‌رسد یا نه.  

یک امر قطعی به نظر می‌رسد: بسیار بعید است که اپل امروز و طبق تقویم معمول خود، آیفون۱۲ را اعلام کند. به شکل سنتی، آیفون جدید در نیمه سپتامبر و تقریبا هم‌زمان با رویداد سالانه امروز- پرده‌برداری می‌شود و سپس یک هفته و نیم بعد، در جمعه هفته بعدتر، برای فروش عرضه می‌شود.  

به نظر نمی‌رسد که هیچ ‌یک از گوشی‌های تلفن که قرار است امسال عرضه شوند، در مهلت تعیین شده آماده باشند. خط تولید معمولا بخشی است که بیشترین خطر درز اطلاعات عملیات اپل را دارد، و هیچ نشانی از این که این شرکت شمار کافی گوشی‌های جدید را برای امسال آماده کرده باشد، به چشم نمی‌خورد.  

 همچنین، هشدار درباره این که آیفون۱۲ «چند هفته» دیرتر عرضه می‌شود، در جریان کنفرانس تلفنی سهامداران، مستقیما به سرمایه‌گذاران اعلام شد. اگر تغییری در این برنامه ایجاد شده بود، اپل آن را بدون شک به سرمایه‌گذاران خبر می‌داد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن سوی ماجرا، بعید به نظر می‌رسد که اپل بدون ذکر آیفون، مراسم خود را برگزار کند. آیفون بزرگ‌ترین محصول این شرکت است، طبق یک برنامه قابل پیش‌بینی حرکت می‌کند، و اپل حتما باید اطلاعاتی را درباره تازه‌ترین تحولات عرضه کند- تا اطمینان یابد که تماشاگران رویداد سالانه‌اش در انتظار آیفونی که هرگز نخواهد آمد، به تماشا ننشینند. 

برعکس پرسش‌ها درباره زمان آماده شدن آیفون، تصمیم بر سر این که چه میزان اطلاعات درباره آن در طول رویداد سالانه گفته شود، تصمیمی است که کاملا برعهده اپل است، و از همین رو احتمال این که به بیرون درز کند، اندک است. این تصمیم ممکن است حتی درست قبل از آغاز برنامه تغییر کند، که در فرضیه به این معنا است که شاید تا قبل از برگزاری این رویداد، هیچ راهی برای اطمینان از این که چه میزان اطلاعات درباره آیفون۱۲ فاش خواهد شد، وجود ندارد.  

همچنین شایعاتی مبنی بر معرفی سیستم عامل آی‌اواس۱۴ توسط اپل وجود دارد که قرار است با تلفن‌های جدید و طبق برنامه همیشگی عرضه شود. این شرکت ممکن است از فرصت استفاده کرده و برخی از اطلاعات را درباره گوشی‌های جدید فاش کند.  

© The Independent

بیشتر از زندگی