ستاره فوتبال زنان ژاپن به تیم مردان پیوست

«می‌خواهم به ایجاد جامعه‌ای کمک کنم که هیچ محدودیتی در رابطه با جنسیت و نژاد نداشته باشد»

ناگازاتو در سال ۲۰۱۷ به تیم شیکاگو پیوست و سال گذشته به کمک هشت پاس گل در لیگ برتر، هشت گل به ثمر رساند-AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ
 

یوکی ناگازاتو، بازیکن بزرگ فوتبال زنان ژاپن گفت که از مبارزه مگان راپینوی آمریکایی برای برابری الهام گرفته است، زیرا مگان، روز پنج‌شنبه گامی بسیار غیرمعمولی برای پیوستن به تیم مردان برداشته است.

به گزارش ژاپن تودی، ناگازاتو، قهرمان جام جهانی زنان در سال ۲۰۱۱، به صورت قرضی از تیم حرفه‌ای شیکاگو رد استارز، برای «هایابوسا ۱۱»، یک تیم آماتور در خانه خود در کاناگاوا، بازی خواهد کرد.

مهاجم ۳۳ ساله که برای فصل ۲۰۲۱ به تیم ستاره‌های سرخ باز خواهد گشت، به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای با هایابوسا ۱۱ که تیم برادر بزرگ‌تر خود گنکی است بازی خواهد کرد.

ناگازاتو، نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۵ و المپیک ۲۰۱۲، در مراسم معرفی خود گفت: «صادقانه بگویم، این که چقدر می‌توانم همراه با بازیکنان مرد مشارکت داشته باشم مشخص نیست.»

وی گفت: «اما من واقعا از پیام‌های شکاف جنسیتی توسط راپینو در جام جهانی الهام گرفتم و فکر می‌کردم آیا می‌توانم پیامی برای جامعه خودم داشته باشم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راپینو، پس از بازی در مبارزات قهرمانی ایالات متحده برنده توپ طلای امسال در جام جهانی بوده است. او یک مبارز قدرتمند برای عدالت اجتماعی است که تلاش‌هایی را برای کسب حقوق برابر برای تیم‌های ملی مردان و زنان در آمریکا انجام داده است.

ناگازاتو گفته است که ایده بازی در هایابوسا ۱۱ از طرف او (راپینو) است، حرکتی که امیدوار است بتواند پیام تاثیرگذاری به همراه داشته باشد.

وی همچنین گفت: «من فکر کردم که می‌توانم نشان دهم زنان همچنین می‌توانند در تیم مردان بازی کنند. می‌خواهم به ایجاد جامعه‌ای کمک کنم که هیچ محدودیتی در رابطه با جنسیت و نژاد نداشته باشد.»

ناگازاتو در سال ۲۰۱۷ به تیم شیکاگو پیوست و سال گذشته به کمک هشت پاس گل در لیگ برتر، هشت گل به ثمر رساند.

او اما گفته است که هیچ آرزویی برای بازی در نادشیکو، تیم زنان ژاپن، در بازی‌های المپیک توکیو در سال آینده ندارد: «من واقعا نمی‌توانم تصور کنم که به المپیک بپیوندم.»

بیشتر از ورزش