شایعات در اردوی قرمزها: محمد صلاح به بارسلونا می‌رود؟

لیورپول برای خرید تیاگو تا آخرین لحظه صبر می‌کند

محمد صلاح، هافبک مصری لیورپول، در جریان مسابقه لیورپول و لیدز یونایتد-Paul ELLIS / POOL / AFP

لیورپول برای فصل نقل و انتقالات تابستانی شیوه وقت‌کشی در پیش گرفته است. 

قهرمانان لیگ برتر تا امروز فقط یک بازیکن جدید گرفته‌اند: کاستاس سیمیکاس از تیم المپیاکوس، و جورگن کلاپ خوب می‌داند که در بازار تابستانی اگر نجنبد چیز زیادی دستگیرش نمی‌شود. ولی با قوی‌تر شدن رقبا، هواداران از جنگندگی قرمزها ناامید شده‌اند. 

تیاگو آلکانترا از بایرن مونیخ با گفت‌وگوهایی که بین باشگاه و نمایندگان اسپانیایی صورت گرفته برترین انتخاب به نظر می‌رسد. تیاگو که یکی از تیم‌های مطلوبش را لیورپول می‌داند، آمادگی پذیرش چالش جدید را دارد. 

البته در صورت گرفتن تیاگو، ممکن است شاهد رفتن جورجینیو وینالدوم باشیم، که مربی جدید بارسلونا، رونالد کومان، علاقه‌مندی خود را به او نشان داده است. 

آخرین خبرها از استادیوم انفیلد از این قرار است: 

  • لیورپول خواهان زکریا

به گزارش روزنامه آلمانی بیلد، قرمزها دوست دارند بازیکن هافبک بروسیا موشن‌گلادباخ، دنیس زکریا، را از آن خود کنند. 

ذکریا، که ملیت سوئیسی دارد، در موقعیت هافبک دفاعی بازی می‌کند و به گزارش بیلد، کلاپ از بازی او در تیم آلمان در فصل گذشته خوشش آمده است. 

قرارداد او با گلادباخ تا ژوئن ۲۰۲۲ ادامه دارد و گزارش شده که بوندسلیگا تا تابستان آینده این بازیکن ۲۳ساله را تحویل نمی‌دهد ولی پس از آن حاضر به واگذاری او خواهد بود. در آن زمان یک سال از قراردادش باقی خواهد ماند. 

به گزارش بیلد مبلغی حدود ۳۷ میلیون پوند می‌تواند باشگاه را راضی کند. 

  • کلاپ یک فرصت به گروجیک می‌دهد

آن طور که فالی رمضانی، مدیر مارکو گروجیک می‌گوید، لیورپول قصد دارد در این فصل به هافبک فراموش شده خود یک فرصت بدهد. 

گروجیک در تابستان ۲۰۱۶ قراردادش را امضاء کرد اما دو فصل گذشته را به بوندسلیگا قرض داده شده بود تا برای هرتابرلین بازی کند. این بازیکن صرب در آلمان خیلی گل کرد و رمضانی گفته کلاپ قول داده این فصل به او فرصت بازی بدهد. 

رمضانی به نشریه آلمانی کیکر گفت: «لیورپول می‌خواهد او را نگه دارد و اگر قرار باشد وضعیت تغییر کند زودترین موقع ژانویه خواهد بود.» 

  • صلاح به بارسلونا رغبت نشان می‌دهد

به گفته سجاک سوارت، مدیر محمد صلاح، این مهاجم لیورپول می‌خواهد به غول لالیگا، بارسلونا، بپیوندد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سوارت، که گفته می‌شود دوستی نزدیکی با مربی جدید بارسا، رونالد کومن دارد، در گفت‌وگویی با شبکه ورزشی «دازن» فاش ساخت که این بازیکن مصری می‌خواهد برود و این قبل از پایان فصل نقل و انتقال اتفاق خواهد افتاد. 

سوارت به این شبکه گفت: «من می‌دانم که کومن دنبالش است و می‌دانم که صلاح هم دوست دارد برود.» وقتی فشار آوردند که نام منبع خود را فاش کند، حاضر به این کار نشد و گفت: «اجازه ندارم. من هیچ اطلاعات بیشتری نمی‌دهم اما باور کنید که می‌دانم.» 

صلاح در بازی افتتاحیه فصل مقابل لیدزیونایتد در ورزشگاه انفیلد سه گل زد و بازی را ۴ بر ۳ به نفع تیم خود برنده کرد. 

  • لیورپول خواهان زاها است

مهاجم سابق چلسی، تونی کاسکارینو از قرمزها خواسته مهاجم کریستال پالاس، پیلفرید زاها، را به تیم بیاورد. 

زاها، بازیکن ۲۷ساله ساحل عاجی، از سال ۲۰۱۵ در سلهرست پارک بوده اما پشت سر هم از لندن فاصله گرفته است. کاسکارینو معتقد است زاها خیلی مناسب تیم است. 

وی به روزنامه تایمز گفت: «دشوار بتوان پیش‌بینی کرد که ویلفرید زاها به کجا خواهد رفت. من فکر می‌کنم برای لیورپول عالی است. او برای مثلث سادیو مین، محمد صلاح و روبرتو فرمینو در خط حمله جانشین خوبی خواهد بود ولی تیم‌های رده بالا بعید است حاضر باشند برای یک بازیکن جانشین هزینه کنند.» 

قرارداد زاها با پالاس ژوئن ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد. 

  • لیورپول در آخرین هفته نقل و انتقال

منایع آگاه در تاک اسپورت می‌گویند لیورپول تا آخرین هفته فرصت نقل و انتقال صبر می‌کند تا پیشنهاد رسمی خود را برای گرفتن تیاگو آلکانترا اعلام کند. 

لیورپول تمام تابستان را با این هافبک اسپانیایی در تماس بوده اما هنوز قراردادی با بایرن مونیخ مطرح نشده است. 

به گفته الکس کروک از تاک اسپورت، قهرمانان لیگ برتر برای خریدن این بازیکن ۲۹ساله دارند وقت‌کشی می‌کنند. 

کروک گفت: «ما در این مورد خیلی صحبت کرده‌ایم و فکر می‌کنم که قرار است به موقع انجام شود. اگر جینی وینالدام برود، فکر کنم لیورپول سریع‌تر وارد عمل شود. خبر دارم که منچستریونایتد با مدیر تیاگو صحبت‌هایی کرده اما در حال حاضر هافبک اولویت آن‌ها نیست.» 

وی افزود: «لیورپول هنوز جلوتر از بقیه است اما دارند سعی می‌کنند بایرن مونیخ را مجبور کنند از قیمت ۳۰ میلیون یورو خود کوتاه بیایند. من بعید می‌دانم زودتر از هفته آخر پیشنهادی بیرون بیاید.»

© The Independent

بیشتر از ورزش