عربستان از فردا به اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس اجازه ورود می‌دهد

محدودیت‌های کرونا تا پایان سال میلادی در عربستان ادامه دارد

تمهیدات مذکور برای ایمنی و سلامت شهروندان عربستان سعودی اتخاذ شده‌ است-SAUDI MINISTRY OF MEDIA / AFP

عربستان سعودی از روز سه‌شنبه به اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس و افرادی که دارای روادید معتبر هستند، اجازه ورود به این کشور را می‌دهد.

یک منبع رسمی در وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که مصوباتی برای محدودیت‌های خروج و بازگشت شهروندان به این پادشاهی صادر شده که نشان می‌دهد که رفع کامل محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا تا اول سال آینده میلادی ادامه دارد.

به گزارش العربیه، محدودیت‌های خروج و بازگشت شهروندان به عربستان سعودی و اجازه باز شدن بنادر برای عبور همه وسایل حمل‌ونقل از طریق دریایی، زمینی و هوایی، تا اول ژانویه ادامه خواهد داشت.

این منبع مطلع خاطرنشان کرد که این تصمیم بر اساس تدابیری که مقامات ذی‌صلاح در مورد اقدامات مقابله با ویروس کرونا اتخاذ کرده‌اند، و با توجه به ادامه نرخ بالای شیوع همه‌گیری در تعدادی از کشورها گرفته شده‌ است.

این تصمیم با توجه به آن گرفته شد که برخی از کشورها در حال حاضر با موج دوم این بیماری همه‌گیر روبه‌رو هستند، و احتمالا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی واکسن ایمن و موثری برای پیشگیری از این بیماری به اندازه‌ای که بتواند همه را تحت پوشش قرار دهد وجود نخواهد داشت.

تمهیدات مذکور برای ایمنی و سلامت شهروندان عربستان سعودی اتخاذ شده‌ است. همچنین دولت این کشور خواست تا اطمینان حاصل شود شهروندان این کشور در طول مدت اقامت در خارج از پادشاهی برای دستیابی به مراقبت‌های بهداشتی مناسب با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منبع مطلع در وزارت کشور عربستان سعودی به اهمیت لغو تعلیق پروازهای بین‌المللی و گشودن تدریجی بنادر اشاره کرد و گفت که این امکان وجود دارد که وضعیت در ماه‌های آینده ارزیابی شود. اما تا زمانی که خطرات مربوط به بیماری همه‌گیر از بین برود و واکسن‌های مناسب ویروس کرونا ظاهر شود، وضع به همین صورت خواهد بود.

وی توضیح داد که تاریخ تعیین شده برای لغو تعلیق و مجوز اشاره شده ۳۰ روز قبل از اول ژانویه ۲۰۲۱ میلادی اعلام می‌شود و در صورت نیاز در آن زمان به وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. درخواست اجرای تدابیر بهداشتی پیشگیرانه برای مسافران، هنگام مسافرت و در سالن‌های فرودگاه‌ها، و همچنین تدابیر حمل بار در بنادر و پایانه‌ها هم مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

بیشتر از جهان