پزشکان بریتانیا: موج دوم کرونا در زمستان پیش روی این کشور است

«باید تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از تکرار وحشت و فاجعه‌ای باشد که اوایل امسال تجربه کردیم»

بیش از ۳۶۸ هزار نفر در بریتانیا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند-DANIEL LEAL-OLIVAS / AFP

نتیجه یک نظرسنجی حاکی است که هزاران نفر از پزشکان بریتانیایی معتقدند، احتمال اوج‌گیری دوم ویروس کرونا در زمستان پیش رو، وجود دارد یا بسیار بالا است.  

نظرسنجی انجام شده توسط انجمن پزشکی بریتانیا دریافته است که ۸۶ درصد از بیش از هشت هزار پزشک و دانشجوی پزشکی در انگلیس گفته‌اند که اوج دوم در شش ماه آینده، قریب‌الوقوع است.  

پزشکان گفتند دو اقدام مهم در کمک به جلوگیری از اوج‌گیری دوم، یک نظام هدفمند تست و رهگیری است که قابل دسترس باشد و نتایج را در اسرع وقت اعلام کند، و همچنین اتخاذ رویکردی جامع، سریع و مداوم به شیوع‌های محلی است.  

 آنان همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی علنی شفاف‌تر و پیام‌رسانی که هرچه بیشتر دیده شود، از جمله برای کسانی که با افراد خارج از خانوار خود در تماس هستند، تاکید کردند.  

انجمن پزشکی بریتانیا گفت که اجرای محدودیت‌های ویروس کرونا موسوم به «قانون شش»، که از روز دوشنبه به اجرا درآمد، فرصتی است برای دولت تا به ابهام پایان دهد و بر مسؤولیت خود تاکید کند که مردم از مقررات کنترل سرایت ویروس پیروی می‌کنند.  

دکتر چاند ناگپال، رییس شورای انجمن پزشکی بریتانیا گفت: «این نتایج از تحقیقات هزاران پزشک و پزشکان شاغل در بیمارستان‌ها برآمده و نشان‌دهنده نگرانی‌ها در مورد افرادی است که در صف اول کلینیک‌ها مشغول به کارند- نگرانی از در معرض بودن روزانه آنان به علت درمان و رسیدگی به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و مشاهده دسته اول وضعیت انتشار ویروس با سرعتی هشداردهنده است، در حالی که دولت تلاش‌ها برای غلبه بر آن را به تاخیر انداخته است.» 

او گفت: «ما به عنوان افراد متخصص و حرفه‌ای، بیش از هر چیز، خواستار پرهیز از بازگشت به صحنه‌ای هستیم که در آوریل شاهد بودیم، وقتی که بیمارستان‌ها پر بودند از بیماران مبتلا به کووید-۱۹، و صدها نفر هر روز جان می‌دادند.  

هم‌زمان، هزاران نفر قرارهای پزشکی و درمان‌های مهم مربوط به بیماری‌های خود را از دست دادند چرا که مراقبت‌ها و درمان‌های عادی همگی به بعد موکول شدند.»  

دکتر ناگپال گفت هرچند پیش‌بینی این نظرسنجی ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، اما اگر دولت «اقدام مصمم، راسخ، و به موقع نشان دهد تا انتشار عفونت را متوقف کند، اجتناب‌ناپذیر است.»  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر، ما شاهد شکست در آزمایش‌گیری و ابهام در پیام‌رسانی به مردم درباره آن چه می‌توانند انجام دهند و آن چه که مجاز به انجامش نیستند بوده‌ایم، که منجر شده است به افزایش انتشار ویروس- پزشکان تاکید کرده‌اند که اگر قرار باشد شانس دومی برای جلوگیری از وقوع اوج‌گیری دوم در زمستان داشته باشیم، این مسائل اولویت‌ها هستند.»  

او تاکید کرد که علی‌رغم تمهیدات جدید روز دوشنبه، دیگر مسائل «بنیادین» از جمله «آزمایش و رهگیری موارد ابتلا» باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند. 

او گفت: «قابل قبول نیست که مردم و کسانی که با بیماری در تماس بوده‌اند، به علت نقص ساختاری شناسایی نشوند - که نتیجه‌اش پخش و انتشار پنهان ویروس است.»  

او  افزود: «در وضعیتی که شناسایی موارد روزانه هنوز به شکل چشمگیری بالا است، و زمستان به زودی فرا می‌رسد، ما در یک چهارراه مهم در مبارزه با این ویروس کشنده هستیم.» شمار موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در بریتانیا برای سومین روز متوالی، روز یک‌شنبه سه هزار نفر اعلام شد.»

او گفت: «تلاش‌ها باید در جهت پرهیز از تکرار وحشت و تراژدی باشد که همه ما پیشتر در سال جاری تجربه کردیم.» 

© The Independent

بیشتر از جهان