ویروس کرونا: پلیس لندن «قانون شش» را به اجرا گذاشت

متخلفان ممکن است تا ۳۲۰۰ پوند جریمه شوند

مقررات جدید کووید-۱۹ اجتماع مردم در داخل و خارج ساختمان‌ها را از روز دوشنبه از ۳۰ نفر به ۶ نفر تقلیل می‌دهد- JUSTIN TALLIS / AFP

پلیس لندن در اماکن عمومی نگهبانی خواهد داد تا مقررات سخت‌تر همه‌گیری کرونا موسوم به «قانون شش (منع اجتماع بیش از شش نفر)» را اعمال کند. 

پلیس متروپولیتن لندن می‌گوید همچنین «به‌سرعت» به گزارش‌های مبنی بر اجتماع گروه‌های بزرگ واکنش نشان خواهد داد. 

پلیس اعلام کرد که «هرجا لازم باشد» افرادی را که به هشدارها بی‌اعتنا هستند تا مبلغ ۱۰۰ پوند جریمه خواهد کرد. این مبلغ در مورد اشخاصی که چندبار مقررات را نادیده گرفته‌اند تا ۳۲۰۰ پوند افزایش می‌یابد.  

مقررات جدید کووید-۱۹ اجتماع مردم در داخل و خارج ساختمان‌ها را از روز دوشنبه از ۳۰ نفر به ۶ نفر تقلیل می‌دهد هرچند در این مورد استثناهایی نیز از جمله جلسات اداری، گردهمایی‌های آموزشی، تشییع جنازه و فعالیت‌های ورزشی  درنظر گرفته شده است. 

مت توئیست، معاون دستیار کمیسر پلیس که رهبری واکنش‌های پلیس متروپولیتن را درمورد ویروس کرونا برعهده دارد می‌گوید: «ویروس کرونا پیامد عظیمی بر لندن و زندگی پایتخت‌نشینان داشته و قلب من با کسانی است که یا با ویروس مبارزه کردند یا عزیزانشان را در این راه از دست داده‌اند. 

شهر ما از هنگام آغاز قرنطینه در ماه مارس فداکاری‌های بسیاری کرده است و افسران پلیس متروپولیتن بیست و چهارساعته برای حفظ امنیت لندن و حمایت از قهرمانان‌مان در کادر پزشکی تلاش کردند. 

در طول این مدت، اکثر ساکنان لندن از مقررات پیروی کرده‌اند. تغییرات امروز گامی مهم در جهت کاهش شیوع ویروس است و من از همگان تقاضا می‌کنم آن را جدی بگیرند و رعایت کنند. 

ما در سراسر پایتخت نیروهایی مستقر خواهیم کرد که برای تاکید بر خطرات و نیز اجرای مقررات با گروه‌های بیشتر از شش نفر رو‌به رو شوند. هرجا لازم باشد، افسران پلیس مقررات را اعمال خواهند کرد. ما با (دولت‌های محلی) نواحی مختلف لندن و تیم‌های اعمال مقرراتشان همکاری نزدیک خواهیم داشت و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا ساکنان لندن را متقاعد کنیم تا این خطر را جدی بگیرند. در جایی که مردم توجه نکنند و دیگران را در معرض خطر قرار دهند، بی‌تردید وارد عمل خواهیم شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاملا روشن است که نمی‌توانیم تنها با اعمال مقررات از گسترش ویروس جلوگیری کنیم و در این راه نیازمند همکاری با ساکنان لندن هستیم. بنابراین، لطفا همچنان مسؤولانه عمل کنید – فاصله اجتماعی را رعایت کنید، به راهنمایی و مقررات جدید احترام بگذارید و به حفظ سلامت خود، دوستان و افراد خانواده‌تان کمک کنید.»  

افسران ارشد پلیس مقررات جدید تعدیل قرنطینه و همراه با آن تقاضا برای افزایش خدمات پلیس را زیر سؤال برده‌اند. برایان بوت، رئیس فدراسیون پلیس ایالت یورکشایر غربی می‌گوید: «ما منابع کافی نداریم. دنیا بار دیگر از خواب بیدار شده و سخت مشغول است.» 

پلیس متروپولیتن می‌گوید افسرانش همچنان از الگوی «چهار ای» (توضیح: دخالت، توضیح، ترغیب و اعمال) که برای اعمال قوانین ویروس کرونا در سراسر بریتانیا وضع شده استفاده خواهند کرد.  

افسران پلیس ابتدا وارد قضیه شده و جوانب مقررات را برای مردم توضیح می‌دهند. سپس پیش از آن که با توسل به جریمه مقررات را اعمال کنند مردم را به رعایت آن ترغیب می‌کنند. 

پلیس می‌گوید: «ویروس کرونا همچنان یک خطر واقعی و مرگبار است. پلیس در تمام نواحی لندن مستقر خواهد شد تا از مردم حفاظت کند. 

آن‌ها در اماکن عمومی نگهبانی می‌دهند و در مقابل اجتماع گروه‌های بزرگ مردم به سرعت واکنش نشان خواهند داد.»

© The Independent

بیشتر از جهان