نفتکش ایرانی با ردیاب خاموش به ونزوئلا رسید

«این کشتی احتمالا مسیر طولانی جنوب آفریقا را طی کرده است»

دو میلیون بشکه میعانات گازی به ونزوئلا رسید-AFP

منابع خبری از ورود ناگهانی نفتکش بزرگ ایرانی حامل دو میلیون بشکه میعانات گازی به پایانه خوزه در ونزوئلا خبر دادند. 

شرکت ردیابی نفت تنکر‌ترکرز در رشته‌توییتی اعلام کرد که با توجه به خاموشی ردیاب‌های این کشتی، به احتمال زیاد، مسیر طولانی جنوب آفریقا را طی کرده ‌است. 

نه نوشته این شرکت ردیابی دریایی، روی نام و شماره کشتیرانی بین‌المللی این نفتکش رنگ زده‌شده و با نام جدید هانی حرکت می‌کند. 

تنکر‌ترکرز نوشته که این نفتکش خالی نیست. بالاتر بودن سطح آن از سطح دریا نسبت به سایر نفتکش‌ها به دلیل آن است که به جای نفت خام سنگین، محموله سبک میعانات گازی به نام NGL را حمل می‌کند که البته نباید با LNG اشتباه گرفته ‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت ردیابی توضیح داده که این میعانات گازی سوخت نیستند، بلکه می‌توانند پس از پالایش، به سوخت اکتان بالا و سوخت جت تبدیل شوند. اما این میعانات احتمالا برای مخلوط شدن با نفت خام خیلی سنگین ونزوئلا و تقویت تولید این کشور به کار خواهد رفت. 

ایران سه تانکر پر از سوخت به ونزوئلا فرستاده است. این تانکرها در جنوب آفریقا هستند که تانکر ترکرز چند روز پیش از روانه شدن این تانکرها به سمت ونزوئلا خبر داده بود. این سه تانکر در مجموع حدود ۱۳۱ میلیون لیتر سوخت را حمل می کنند. 

ونزوئلا که همچون ایران تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارد، این روزها بار دیگر با کمبود سوخت مواجه است و صف‌های طولانی پمپ بنزین به بیش از یک و نیم کیلومتر می‌رسد.

بیشتر از جهان