فرزند پادشاه سابق بلژیک از یک رابطه عاشقانه در دادگاه

دختر شاه آلبرت خواهان حقوق و عناوین یکسان با خواهران و برادران ناتنی‌اش است

دلفین بوئل، هنرمند ۵۲ ساله، فرزند پادشاه سابق بلژیک-BENOIT DOPPAGNE / BELGA / AFP

فرزند پادشاه سابق بلژیک از یک رابطه بیرون از ازدواج او، برای کسب حقوق و عناوین یکسان با خواهران و برادران ناتنی‌اش به دادگاه رفت.

دلفین بوئل، هنرمند ۵۲ ساله، بعد از آن که آزمایش دی‌ان‌ای در اوایل سال جاری میلادی نشان داد که او دختر پادشاه سابق است، شاه آلبرت دوم را مجبور کرد اعتراف کند در رابطه‌ای خارج از ازدواج در دهه ۱۹۶۰ میلادی پدر فرزندی شده است.

خانم بوئل اکنون پرونده خود را به دادگاه تجدیدنظر بروکسل کشانده است تا رسما به عنوان فرزند پادشاه سابق شناخته شود.

شایعات درباره فرزند خارج از ازدواج آلبرت بعد از انتشار کتاب زندگی‌نامه همسرش، ملکه پائولا، در سال ۱۹۹۹ مطرح شد که به خیانتی اشاره داشت که باعث تولد دختری در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی شده است.

بارونس سیبل دسلیس لانگچمپس، مادر خانم بوئل، ادعا کرده است که پیش از آن که آلبرت پادشاه شود، رابطه‌ای ۱۸ ساله با او داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پادشاه سابق که در سال ۲۰۱۳ به دلایل سلامتی از سلطنت کناره گرفت، مدتی طولانی این ادعاها را که اولین بار در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۵ رسما مطرح شد، رد کرده بود.

مارک اویتندیل، وکیل خانم بوئل، گفت که او  در پی همان حقوقی است که سه فرزند دیگر آلبرت، از جمله فیلیپ که پادشاه فعلی بلژیک است، دارند.

اگر این دعوای حقوقی پیروز شود، فرزندان خانم بوئل نیز باید عناوین شاهزاده و شاهدخت بلژیک را دریافت کنند.

آقای اوتندیل گفت: «حرف خانم دلفین این نیست که می‌خواهد یا نمی‌خواهد شاهدخت نامیده شود. او نمی‌خواهد فرزند کنار گذاشته خانواده باشد و می‌خواهد دقیقا از همان حقوق و عناوین و مناصب برادران و خواهرش برخوردار باشد.»

الین برنبوم، مشاور حقوقی پادشاه، گفت که درباره این پرونده با خانم بوئل صحبت کرده است و به نظرش این بیشتر یک «روند اداری» است تا دادرسی قضایی.

آقای برنبوم گفت: «تا جایی که به عناوین مربوط می‌شود، به نظر ما این امر در صلاحیت دادگاه نیست، بلکه در اختیار قوه مجریه است»، که حاکی از آن است که عنوان سلطنتی فقط می‌تواند با دستور سلطنتی اعطا شود.

بعد از اعتراف پادشاه سابق مبنی بر پدری خانم بوئل در ژانویه سال جاری، آقای اوتندیل گفت که زندگی موکل او «به خاطر این جست‌وجو برای هویت خویش به کابوسی دیرینه» تبدیل شده بود.

© The Independent

بیشتر از زندگی