فیفا امیدوار است که نوید افکاری نجات یابد

جامعه بین‌المللی ورزش احکام ناعادلانه در دادگاه‌های ایران را محکوم کرده است

در پی ابراز نگرانی بسیاری از ورزشکاران جهان از حکم اعدام نوید افکاری، فیفا نیز برای او آرزوی آزادی کرد- عکس از شبکه های اجتماعی

در پی تایید حکم اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر تیم ملی ایران، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز مانند سایراعضای جامعه ورزش در جهان، این حکم را محکوم کرد و به کمپین حمایت از لغو حکم اعدام برای وی پیوست.

در متن این پیام آمده است که فیفا تحولات چند روز اخیر را در مورد نوید افکاری قهرمان کشتی ایران دنبال کرده است و نسبت به وضعیت او نگران است. فیفا همچنین ابراز امیدواری کرد که جان نوید افکاری حفظ شود.

پیشتر نیز توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به حکم اعدام نوید افکاری ابراز نگرانی کرد. همچنین بسیاری از ورزشکاران رشته کشتی و سایر رشته هیا ورزشی نیز در جهان حکم نوید افکاری را محکوم کردند.

نوید افکاری که پیشتر به فینال مسابقات نوجوانان کشتی کشور رسیده بود، به اتهام قتل یک کارمند حراست دستگیر و به اعدام محکوم شد. او در اعتراضات مرداد سال  ۹۷ در کازرون، دستگیر شد. وی ابتدا به دلیل مشارکت در تظاهرات علیه حکومت محکوم و سپس برای او پرونده‌ای تشکیل شد که وی را متهم به قتل می‌کرد. اتهامی که از سوی نوید افکاری رد شده است. در رابطه با ادعای قتل منتسب به نوید افکاری، هیچ سندی مبنی بر حضور او در صحنه قتل در دست نیست و همچنین بر اساس گفته‌های خود او، اعترافاتی که به آن ارجاع می‌شود زیر شکنجه اخذ شده است.

به جز نوید افکاری دو برادر دیگر او نیز در بند هستند و آنها نیز به انجام شکنجه و فشار اذعان دارند. «بهیه نامجو»، مادر برادران افکاری در سخنانی که در ویدئویی در اینستاگرام قرار داده است می‌گوید که پسرش وحید در اثر شکنجه‌ها سه بار دست به خودکشی زده است. او ادامه می‌دهد که پسرانش را شکنجه می‌کردند تا علیه برادرش نوید اعتراف کنند.

بیشتر از ورزش