هیجان در فضای مجازی پس از انتشار هشتگ «رخداد اپل»

اپل اعلام کرد که گوشی‌های جدیدش «با چند هفته تأخیر» نسبت به حالت معمول روانه بازار می‌شود

کارکنان اپل در سنگاپور حال خوشآمدگویی به مشتریان پس از بازگشایی و تعطیلی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا - Roslan RAHMAN / AFP

هشتگی که برای «رخداد اپل» به راه افتاده و هیجان زیادی برانگیخته، نشان می‌دهد این شرکت در آستانه برگزاری یک رخداد است. 

این شرکت در آستانه رونمایی از آیفون ۱۲ و تعداد زیادی محصول جدید است اما با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه پس از آن، جزییات این رخداد هنوز معلوم نیست. 

اپل اعلام کرد که گوشی‌های جدیدش «با چند هفته تأخیر» نسبت به حالت معمول روانه بازار می‌شود، اما معلوم نیست رخداد رونمایی عقب خواهد افتاد یا فقط خود محصولات دیرتر روانه بازار می‌شود. 

نحوه برگزاری این رخداد اپل نیز هنوز مشخص نیست. اجرای رونمایی به شکل معمول و بر روی صحنه ممکن نخواهد بود. اپل اولین رخداد برخط بزرگش یعنی همایش جهانی پدیدآوران اپل را در ماه ژوئن برگزار کرد و احتمالاً این بار هم همان کار را خواهد کرد. 

این هشتگ با عنوان «هشفلگ» و با حمایت مالی این شرکت در توییتر به راه افتاده است و در هر مطلبی که حاوی عبارت #رخداد_اپل باشد نام تجاری شرکت اپل خود به خود پدیدار می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد این رخداد از ۸ تا ۲۸ سپتامبر برگزار شود. 

این که اپل خلاف شرکت‌های دیگر حوزه فناوری، از توییتر استفاده می‌کند همیشه غیرعادی بوده است. حساب رسمی اپل در توییتر تاکنون مطلبی را به شکل عمومی توییت نکرده است اما از این طریق تبلیغات بسیاری منتشر کرده که به شکل مطالب عادی در صفحات افراد پدیدار می‌شود اما در صفحه اصلی خود اپل به نمایش در نمی‌آید.  

معرفی هشفلگ نشان داد عبارت #رخداد_اپل پیش‌تر در توییتر همه‌بین بوده و هنگام انتشار هشفلگ ۳۱ هزار مطلب جدید حاوی این هشتگ در توییتر وجود داشته است.  

با این حال معلوم نیست این رخداد قرار است دقیقاً چگونه باشد. شایعات حاکی از آن بوده که اپل نه تنها خود را برای به بازار فرستادن آیفون ۱۲ بلکه برای رونمایی از مجموعه‌ای از محصولات جدید شامل آیپدها، ساعت‌مچی‌ها و ایرپادهای روزآمد آماده می‌کند، ایرپادهایی که به جای دوگوشی بودن روی سر جای می‌گیرند. اما اپل نه این شایعات را تأیید کرده و نه اعلام کرده این محصولات به بازار نخواهند آمد. 

در سال‌های اخیر اپل همواره در هفته دوم سپتامبر از آیفون‌های جدیدش رونمایی کرده است. پس طبق معمول این هفته باید رخدادی در کار باشد. خود محصولات این شرکت نیز معمولاً حدود یک هفته و نیم بعد از این رخداد به بازار می‌آیند.

© The Independent

بیشتر از زندگی