سازمان ملل: به‌کارگیری دختران نوجوان از سوی حوثیان مورد حمایت ایران

دست‌کم ۳۴ دختر ۱۳ تا ۱۷ ساله به عنوان جاسوس، امدادگر و مامور استخدام به کار گرفته شده‌اند

 دختر بچه‌ای با اسلحه‌ای در دست، راهپیمایی حمایتی از حوثی‌ها در یمن، سپتامبر ۲۰۱۶ - Reuters

سازمان ملل متحد در گزارشی که روز چهارشنبه روشن شد، گفت که شورشیان حوثی یمن که از حمایت ایران برخوردارند، دختران نوجوان را به عنوان سرباز-کودک به کار گرفته اند.

این گزارش که از سوی «کارشناسان برجسته» شورای حقوق بشر سازمان ملل تهیه شده، حوثی‌ها را متهم می‌کند که در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ دست‌کم ۳۴ دختر ۱۳ تا ۱۷ ساله را به خدمت خود درآورده است.

 راهپیمایی حمایتی از حوثی‌ها، یمن، سپتامبر ۲۰۱۶  - Reuters

این گزارش می‌گوید که دختران در نقش امدادگر، استخدام کننده نیرو، خبرچین و جاسوس مشغول کار شدند، و حتا برخی از آنها به یک نیروی رزمی زنانه که شورشیان تشکیل دادند پیوستند.

بنا بر این گزارش، دهها دختر به‌کارگرفته شده از سوی شورشیان مورد خشونت جنسی قرار گرفتند یا به عنوان بخشی از روند استخدامشان، به‌زور ازدواج کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که حدود ۲۵۹ کودک از سوی جناح‌های مختلف در این جنگ داخلی فرسایشی به کار گرفته شده‌اند.

گزارش سازمان ملل هم کشورهای غربی و هم ایران را به تقویت خشونت در کشور جنگ‌زده یمن از طریق تامین اسلحه برای طرف‌های درگیر متهم کرده‌است.

کودک سربازها در راهپیمایی حمایتی از حوثی‌ها، یمن، سپتامبر ۲۰۱۶  - Reuters

ایالات متحده، بریتانیا و آلمان متهم شده‌اند که با فروش سخت‌افزار و مهمات نظامی به عربستان سعودی – که رهبری ائتلاف کشورهای عرب در حمایت از دولت یمن را که سازمان ملل به رسمیت می‌شناسد – باعث حملات کور به جمعیت غیرنظامی یمن شده اند.

ایران نیز متهم شده که به حوثیان یمن اسلحه می‌دهد. حوثیان سال گذشته با موشک و پهپاد به هدف‌های غیرنظامی در عربستان سعودی حمله کردند.

بیشتر از