آتش‌سوزی در کالیفرنیا؛ سه نفر دیگر جانشان را از دست دادند

آتش به هزاران ساختمان در شمال شرقی سانفرانسیسکو خسارت زده است

ده ایالت به کمک امدادگران اضطراری کالیفرنیا آمده‌اند و نیروهای کمکی آتش‌نشانی و هواپیمای آب‌پاش در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند-Justin Sullivan/Getty Images/AFP

سه نفر در ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و بیشه‌های کالیفرنیا کشته و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.    

مقامات آتش‌نشانی می‌گویند آتش به هزاران ساختمان در شمال شرقی سانفرانسیسکو خسارت زده است. 

بن دریپر، یک مامور آتش‌نشانی در شاهراه کالیفرنیا به خبرنگاران گفت یک نفر در حین فرار از آتش در اتومبیلش جان سپرده است. 

از نیمه اوت تاکنون آتش‌سوزی در کالیفرنیا منجر به مرگ ۱۱ نفر شده است. سازمان جنگلداری آمریکا روز چهارشنبه دستور داد کلیه ۱۸ جنگل این ایالت به سبب حفظ امنیت مردم تعطیل شود. 

گسترش آتش‌سوزی شهر «پارادیس» که دو سال پیش طعمه شدیدترین آتش‌سوزی در تاریخ کالیفرنیا شد و ترافیک بی‌سابقه‌ای از ساکنان وحشت‌زده و درحال فرار به وجود آورد، بار دیگر در معرض خطر تکرار قرار گرفته است. 

هوای خشک و باد شدید، آتش‌سوزی‌های گسترده دیگری در غرب ایالات متحده از جمله ایالات واشینگتن، اورگون و آیداهو به راه انداخته است. 

دود غلیظ بر بیشتر فضای کالیفرنیا مستولی شده و آسمان را قرمز کرده است. به هزاران نفر از ساکنان نواحی نزدیک به «اوروویل» دستور تخلیه داده شده است. 

دنیل سوِین، کارشناس هواشناسی در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس، برآورد کرده که آتش دست کم ۶۴۰ کیلومتر مربع را تنها در ۲۴ ساعت گذشته سوزانده است. 

او در توییتی نوشت: «میزان غیرقابل باور گسترش آتش را می‌توان در این زبانه‌ها دید – این در تاریخ بی‌سابقه است.» 

در «پارادیس» که ۲۴ نفر کشته و حدود ۱۹ هزار ساختمان نابود شدند، استیو «وودی» کالتن، شهردار سابق این شهر می‌گوید آسمان از سیاه به زرشکی تغییر رنگ داد و خاکسترهایی که همراه باد شدید سرازیر شدند یادآور صبح روز سرنوشت ساز ۸ نوامبر سال ۲۰۱۸ است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کالتن گفت: «بسیار وحشتناک و زشت بود. همه گرفتار اختلال اضطراب پس از سانحه شده‌اند و این ماجرا به آن جرقه زده و موجب ترس و وحشت مردم شده است.» 

در کالیفرنیای جنوبی، آتش لس‌آنجلس، سن برناردینو و سن دیه گو را سوزانده است. 

به ساکنان دامنه‌های تپه‌های شرق لس‌آنجلس هشدار داده شده که آماده فرار باشند، اما بادهای مشهور سانتا آنا ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده‌اند. 

فرماندار کالیفرنیا، گوین نیوسم، می‌گوید: «جای دلگرمی است که به نظر می‌رسد سرعت باد کاهش می‌یابد. بقیه هفته قدری امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسد.» 

آسوشیتد پرس

بیشتر از جهان