فایل صوتی هاروی واینستین: من آن گناهکاری که فکر می‌کنید نیستم

این فایل صوتی پیش از انتشار گزارش افشاگرانه نیویورک تایمز ضبط شده

AFP

یک فایل صوتی‌ از هاروی واینستین که به محافل عمومی درز کرده است نشان می‌دهد که این تهیه کننده رسوا شده فیلم، چند روز پیش از انتشار گزارش نیویورک تایمز که او را به سوء‌استفاده جنسی در طول سال‌های متمادی متهم می‌کرد، به خبرنگارانی که خواستار افشای او بودند، گفته است: «من آن گناهکاری که شما فکر می‌کنید، نیستم».

برنامه «اینساید ادیشن» شبکه «یو اس نیوز» به این فایل صوتی ۵۹ دقیقه‌‌ای دست یافته است.

در این فایل خبرنگاران به واینستین اطلاع می‌دهند که قصد انتشار این گزارش را دارند و از او نظرش را می‌پرسند. این گزارش که توسط جودی کنتور و مگان توهِی نوشته شده است، سوء‌استفاده‌های جنسی هاروی واینستین از بازیگرانی مانند گوئینت پالترو و آنجلینا جولی را افشا می‌کند. 

در این مکالمه، واینستین به کانتور و توهی می‌گوید: «به نظرم شما باید دقیق صحبت کنید و بگویید این افراد چه کسانی بودند و آیا ادعایشان را عمومی مطرح کرده‌اند یا نه. من قدیس نیستم، ولی  آن گناهکاری که شما فکر می‌کنید نیستم».

او همچنین به هر دو روزنامه‌نگار درباره کارشان هشدار می‌دهد و می‌گوید: «شما هم اشتباهات زیادی کرده‌اید. قول می‌دهم که به‌زودی منظورم را بفهمید. به نظرم می‌آید که شایعات زیادی در دست دارید. با زبان خوش بهتان می‌گویم، با سند حرف بزنید. شما خبرنگار هستید.»

واینستین تمامی اتهامات روابط جنسی بدون رضایت طرفین را رد کرده‌ است. وی از زمان بازداشت در ماه مه سال گذشته و متهم شدنش به تجاوز درجه یک و سه و اقدامات مجرمانه جنسی درجه اول، با برخی از شاکیان به توافقی برای پرداخت مبلغی حدود ۴۴ میلیون دلار رسیده‌ است. دادگاه جنایی او برای چند اتهام تجاوز دیگر، در روز هشتم سپتامبر برگزار می‌شود. 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر