مسمومیت ۱۲۰ نفر در یکی از روستاهای کرمانشاه

دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که احتمالاً دلیل مسمومیت، آب آلوده است

با گذشت قریب به سه‌سال از آن زلزله، هنوز بخش زیادی از مردم در کانکس و یا سرپناه‌های موقت زندگی می‌کنند- ایرنا

۱۲۰ نفر از اهالی روستای شیخ صله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه از روز گذشته دچار مسمومیت شده‌اند.

تعداد مراجعات به مراکز درمانی که تا ظهر روز گذشته حدود ۷۰ نفر بود، امروز به ۱۲۰ نفر افزایش یافت.

یدالله شکری، فرماندار ثلاث باباجانی درباره آخرین وضعیت اهالی روستای صله گفت که «۸۹ نفر به‌صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند، ۱۱ نفر در مراکز درمانی شهرستان تحت درمان هستند و ۲۰ نفر دیگر نیز با اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی کرمانشاه اعزام شدند.»

بخش‌های زیادی از شهرستان ثلاث باباجانی و روستاهای آن در زلزله آبان سال ۱۳۹۶ تخریب شد. با گذشت قریب به سه‌سال از آن زلزله، هنوز بخش زیادی از مردم در کانکس و یا سرپناه‌های موقت زندگی می‌کنند.

ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه صبح امروز احتمال داد که دلیل مسمومیت اهالی این روستا به دلیل آب آشامیدنی آلوده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های وزارت نیرو و آبفای کرمانشاه هنوز در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند و جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفته است که تیمی متشکل از آبفا، هلال احمر و مسئولان بهداشتی برای بررسی موضوع به روستای صله اعزام شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اهالی این روستا خواسته برای احتیاط، آب آشامیدنی را پیش از مصرف بجوشانند و استانداری نیز ۴۰۰ بطری آب آشامیدنی و دو تانکر آب برای مصرف اهالی تأمین کرده است.

روستای صله، ۵۰۰ خانوار و حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد. فرماندار ثلاث باباجانی گفته است که برای رسیدگی سریع به وضعیت مسمومیت‌های جدید، دو تیم پزشکی و چهار آمبولانس به این روستا اعزام کرده است.

بیشتر از