گمانه‌زنی در مورد تاریخ سفر ولیعهد ابوظبی به اسرائیل

رویترز: سفر هیات اماراتی به اسرائیل احتمالا اول مهرماه انجام می‌شود

پیش از این نیز گزارش‌هایی از برنامه‌ریزی برای سفر رسمی مقامات امارات به اسرائیل منتشر شده بود-BANDAR AL-JALOUD / Saudi Royal Palace / AFP

به دنبال سفر هیاتی از مقامات اسرائیلی به امارات متحده عربی در دوشنبه هفته گذشته، مقامات امارات متحده عربی احتمالا دو هفته دیگر به اسرائیل سفر خواهند کرد. این سفر که در راستای عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات متحده عربی در چارچوب توافق ابراهیم انجام می‌شود، به گزارش رویترز به نقل از منابع مطلع، برای ۲۲ سپتامبر (اول مهرماه) برنامه‌ریزی شده است.

این خبرگزاری بریتانیایی می‌نویسد، مقامات امارات و اسرائیل به درخواست توضیح در این زمینه پاسخ نداده‌اند، اما پیش از این نیز گزارش‌هایی از برنامه‌ریزی برای سفر رسمی مقامات امارات به اسرائیل منتشر شده بود.

در همین حال «الجزیره» به نقل از علی نعیمی، وزیر کمیته روابط خارجی و دفاع امارات متحده عربی گزارش داده که انتظار می‌رود شیخ محمد بن زاید، ‌ولیعهد ابوظبی به زودی به اسرائیل سفر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در گفت‌و‌گو با وب‌سایت اسرائیلی Yediot Ahronoth، این خبر را تایید کرده است.

به گزارش رویترز، تاریخ این سفر احتمالا پس از نهایی شدن مراسم امضاء توافق ابراهیم در واشینگتن، به طور رسمی اعلام می‌شود.

انتظار می‌رود نمایندگان اسرائیل و امارات تا قبل از آغاز سال نو یهودیان و اواسط ماه جاری میلادی، این توافق را در کاخ سفید امضاء کنند.

قبل از امارات، مصر و اردن در چهار دهه گذشته روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کرده بودند. بر اساس توافق ابراهیم، روابط رسمی بین اسرائیل و امارات برقرار می‌شود و روابط دوجانبه در طیف وسیعی از موضوعات از تجارت و بازرگانی تا همکاری اطلاعاتی-امنیتی و پزشکی و توریسم توسعه می‌یابد. اسرائیل بر این باوور است که ارزش روابط تجاری سالیانه امارات و اسرائیل به دنبال اجرای این توافق به ۴ میلیار دلار خواهد رسید.