هشت نفر به جرم دست داشتن در قتل جمال خاشقچی به زندان محکوم شدند

دادستانی عربستان سعودی از ختم پرونده قتل روزنامه نگار واشنگتن پست خبر داد

جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی- MOHAMMED AL-SHAIKH / AFP

سخنگوی دادستانی عربستان سعودی اعلام کرد که حکم نهایی متهمان به قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی که در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری آن کشور در استانبول کشته شد، صادر شده است.

به گزارش العربیه، او گفت که دادگاه جنایی در ریاض، هشت متهم را مجرم شناخته و برای آنها حکم صادر کرده است. بر اساس این گزارش، متهمان جمعا به ۱۲۴ سال زندان محکوم شده‌اند. از این میان، سه نفر به ده سال زندان، و دو تن دیگر به هفت سال زندان محکوم شده‌اند. سخنگوی دادستانی عربستان سعودی افزود که این احکام نهایی است و در پی صدر آنها، پرونده بسته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دی ماه سال گذشته، دادستانی عربستان سعودی گفته بود که پنج مرد را به اتهام ربودن، شکنجه کردن، کشتن و قطعه قطعه کردن جسد روزنامه‌نگار جمال خاشقچی به اعدام محکوم کرده است.

در آن زمان اعلام شد که سه فرد دیگر نیز در ارتباط با قتل این روزنامه‌نگار واشنگتن‌ پست که سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد مجموعا به ۲۴ سال زندان محکوم شده‌اند.

در آن هنگام یک مقام سعودی در بیانیه عمومی کم‌سابقه‌ای در مورد این پرونده گفت که قاتلان خاشقچی تصمیم گرفته بودند پس از رسیدن این نویسنده به استانبول وی را به قتل برسانند.

اوایل ماه ژوئیه امسال، دادگاهی در ترکیه محاکمه بیست تبعه عربستان سعودی را به اتهام دست داشتن در قتل آقای خاشقچی آغاز کرد.

بیشتر از جهان