نمایندگان مجلس به زودی صاحب خانه دولتی می‌شوند

متقاضیان مسکن مهر همچنان در انتظارند

تا به حال ۱۵۹ میلیارد و ۲۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خانه نمایندگان مجلس هزینه شده است- ایسنا

به گفته مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، قرار است تا پیش از پایان تیرماه سال آینده، منازل مسکونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فاز دوم طرح توسعه حرم حضرت معصومه در قم، به پایان برسد.

محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی که هم‌زمان سمت مدیرعاملی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی را نیز بر عهده دارد، با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی خانه نمایندگان مجلس به خبرگزاری ایسنا گفت که تا به حال ۱۵۹ میلیارد و ۲۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت این پروژه هزینه شده است و در صورت تأمین بقیه اعتبارت، این پروژه تا پیش از پایان دولت فعلی، تحویل نمایندگان می‌شود. او در ادامه افزود که برای اتمام این پروژه به ۱۵۸ میلیارد تومان دیگر نیاز است. پروژه مسکن نمایندگان مجلس در زمینی به مساحت ۳۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته می‌شود.

از سوی دیگر فاز دوم حرم قم نیز با ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی، در مراحل پایانی است. در این پروژه تا امروز ۱۹۴ میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده و حدود ۷۰ میلیارد تومان دیگر بودجه نیاز دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروژه‌های ساختمانی مرتبط با کارگزاران حکومت در حالی به‌سرعت انجام می‌شود که پروژه مسکن مهر سال‌هاست که نیمه‌کاره باقی مانده است. عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی سابق در مورد مسکن مهر گفته بود که «طرح مزخرفی است» و به دلیل نبود بودجه، امکان به پایان رساندن سریع آن وجود ندارد. همچنین او اساساً با دخالت دولت در ساخت مسکن مخالفت کرده بود. عباس آخوندی در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین ادعا کرده بود که دولت در هیچ‌جای دنیا در ساخت مسکن دخالت ندارد. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی، دولت‌ها خانه‌های ارزان‌قیمت می‌سازند و دست‌کم برای مدتی کوتاه، در اختیار افراد بی‌بضاعت و فرودست قرار می‌دهند.

در حالی که بیش از ۱۰ سال از ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت مسکن مهر می‌گذرد، هنوز شماری از خانه‌ها تحویل نشده است. برای مثال در پروژه پردیس به برخی متقاضیان پیشنهادشده که به جای پردیس، در پرند یا هشتگرد خانه دریافت کنند. دولت در حالی در به پایان رساندن مسکن تعلل می‌کند که این خانه‌ها اساساً از کیفیت بالایی نیز برخوردار نیستند. مصالح بی‌کیفیت ساختمانی و عدم وجود تسهیلات رفاهی از جمله، مدرسه یا درمانگاه در این مناطق، زندگی را برای افراد ساکن شده هم سخت می‌کند.

بیشتر از