ضرب و شتم نوید افکاری در زندان

به گفته نوید افکاری اعترافات وی تحت شکنجه بوده ‌است

 نوید افکاری ۲۷ ساله، کشتی‌گیر ایرانی است که به دو بار اعدام محکوم شده است - عکس از شبکه‌های اجتماعی

یک فعال سیاسی در حساب شخصی خود در توییتر از ضرب و شتم برادران افکاری در زندان خبر داده است. روز گذشته حسن یونسی وکیل پرونده برادران افکاری به نقل از خانواده آنها اعلام کرد که این سه برادر از بند عمومی زندان عادل‌آباد شیراز به «مکان نامعلومی» منتقل شده‌اند. خانواده وی بعد از دو روز حضور در مقابل زندان، موفق به تماس با نوید افکاری شده و متوجه شده‌اند که با دو برادر دیگرش در یک محل نگهداری می‌شوند. 

امروز مهدی محمودیان، فعال سیاسی، در حساب شخصی خود در توییتر با اشاره به نامشخص بودن شرایط نگهداری نوید و دو برادر دیگرش نوشت: «بعد از دو روز حضور خانواده در مقابل زندان، نویدافکاری توانست تماس بگیرد. او در این تماس کوتاه ضمن این که گفته به همراه دو برادرش در یک محل نگهداری می‌شود، اعلام کرده که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و باید به پزشکی قانونی اعزام شوند ولی زندان از تحویل برگه شکایت خودداری کرده است.» 

طی روزهای گذشته با اعلام خبر حکم برادران افکاری و با افزایش درخواست‌های فعالان و مردم چه در داخل ایران و چه در خارج از این کشور برای توقف حکم نوید و دو برادر دیگرش، وکیل پرونده اعلام کرده بود که آنها به زندان نامعلومی منتقل شده‌اند. 

کاربران فضای مجازی با هشتگ «نوید را اعدام نکنید» طی روزهای گذشته برای لغو اعدام وی، سعی در تحت فشار قرار دادن قوه قضاییه حکومت جمهوری اسلامی و ارکان دیگر نظام حاکم بر ایران داشتند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوید افکاری ۲۷ ساله، کشتی‌گیر ایرانی است و از معترضان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در ایران که به خاطر شرکت در اعتراضات و با اتهام «محاربه» و نیز قتل یک مامور امنیتی در جریان اعتراضات شیراز به همراه دو برادر دیگرش، در انتظار حکم اعدام خود است. 

آقای افکاری که دارای چند عنوان قهرمانی کشوری کشتی است، به دلیل فهرستی از اتهامات وارده از سوی قوه قضائیه و مقام‌های امنیتی کشور به دو بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. وحید ۳۵ ساله و حبیب ۲۹ ساله، برادران او، نیز به ترتیب به ۵۴ و ۲۷ سال زندان و حکم شلاق محکوم شده‌اند.

به گفته مقام‌های قضایی در ایران، آقای افکاری به قتل یک فرد اعتراف کرده است. در روزهای گذشته اما نامه‌ای از نوید افکاری منتشر شد که در آن نوشته بود، همه اعترافات وی تحت شکنجه روحی و جسمی بوده ‌است، از جمله این که روی صورتش پلاستیک کشیده بودند و او تا مرز خفگی و مرگ پیش رفته و مجبور به اقرار به مطالب ساختگی شده‌ است. 

در روزهای اخبر تعداد زیادی از ورزشکاران سرشناس ایرانی خواستار لغو حکم اعدام نوید افکاری شده‌اند.

بیشتر از