نجات ده‌ها تن از میان شعله‌های آتش‌سوزی جنگل در کالیفرنیا

آتش‌سوزی جنوب کالیفرنیا هنوز مهار نشده است و دمای هوا به ۴۲ درجه سانتیگراد رسیده است

سقوط درختان و زبانه آتش، کار امداد را بسیار سخت کرده است- JOSH EDELSON / AFP

حریق جنگل‌های کالیفرنیا که از هفته‌ها پیش آغاز شده است، در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته هزاران هکتار از منطقه حفاظت شده ملی «سی‌یرا» را به آتش کشید، طبیعت‌گردان را به دام انداخت و بسیاری را ناچار از ترک خانه‌هایشان کرد.

به گزارش «یو‌اس‌ای تودی»، در منطقه تفریحی «ماموت هیل»، پس از آن که آتش تنها راه منتهی به آنجا را بست، حدود ۱۵۰ نفر به دام افتادند و ده نفر زخمی شدند.

سقوط درختان و زبانه آتش، کار امداد را بسیار سخت کرده است. مسئولان کلانتری محل به کسانی که گیر افتاده بودند گفتند اگر جایی برای پناه گرفتن ندارند، به درون دریاچه بپرند.

شنبه شب، هلیکوپترهای نظامی به عملیات نجات پیوستند و ۶۳ نفر را از محل بیرون بردند. دو نفر از نجات‌یافتگان به‌شدت زخمی شده‌ بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرعت و شدت آتش‌سوزی به حدی بود که دانیل سوین، کارشناس اقلیمی، گفت که یک «گردباد آتش» به وجود آمده‌ است. روز شنبه دستور تخلیه خانه‌ در بسیاری مناطق مجاور صادر شد. به گفته مقام‌های جنگل‌بانی آمریکا، هنوز هیچ بخشی از حریق کنترل نشده است.

روز شنبه، دمای هوا در منطقه «سن فرناندو ولی» لس آنجلس به رکورد ۴۲ درجه سانتیگراد رسید. گرمای شدید مایه نگرانی آتش‌نشانان منطقه شده است.

به گزارش اسوشییتدپرس، انتظار می‌رود که با ادامه استقرار یک جبهه هوای پرفشار بر فراز غرب آمریکا، دمای بالای چهل درجه در بیشتر نقاط کالیفرنیا تا پنجشنبه ادامه یابد.

مسئولان از مردم خواسته‌اند که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا فشار بر شبکه انتقال نیرو کاهش یابد.

بیشتر از جهان