کرونا اولین قربانی را در گردهمایی موتورسواران آمریکا گرفت

صد مورد ابتلا به ویروس کرونا در گردهمایی بزرگ موتورسواران گزارش شده است

گردهمایی موتورسواران استرجیس همه ساله حدود ۵۰۰ هزار نفر را به خود جلب می‌کند-Michael Ciaglo/Getty Images/AFP

اولین مرگ ویروس کرونا در ارتباط با گردهمایی موتورسواران استرجیس گزارش شد.

این گردهمایی ده روزه شامل چندین کنسرت بود، از جمله گروه اسمَش ماوت (Smash Mouth) که در جمع هزاران تماشاچی اجرا داشت.

به گزارش نیویورک تایمز، مردی که جان باخت یکی از شرکت کنندگان در این گردهمایی از ایالت مینه‌سوتا بود. مقامات بهداشتی گفتند که آن مرد در دهه شصتم زندگی بوده و از مشکلات سلامتی رنج می‌برده است. او پیش از مرگ چند هفته در بیمارستان بستری بود.

در روزهای بعد از آن مراسم، شهرستان مید در ایالت داکوتای جنوبی که محل برگزاری آن بود، تنها ۷۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشت. اما از آغاز ماه سپتامبر این رقم به بیش از ۳۰۰ مورد رسیده است.

کریستی نوم، فرماندار این ایالت، از طرفداران پروپاقرص دونالد ترامپ است و گفته است که احتمال کمی دارد که راهبرد این ایالت را در واکنش به ویروس کرونا تغییر دهد.

خانم نوم گفت: «فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک سیاست‌های خود را عوض نخواهم کرد. به نظرم در وضعیتی قرار داریم که انتظارش را داشتیم. هیچ یک از این اتفاقات نامنتظره نیست و ما به زیر نظر گرفتن اوضاع ادامه خواهیم داد تا ببینیم وضعیت در آینده چه خواهد شد.»

داکوتای جنوبی در هفته گذشته بیش از ۲ هزار مورد جدید ابتلا گزارش کرد. مراسم ایالتی داکوتای جنوبی قرار است در تعطیلات آخر هفته به مناسبت روز کارگر برگزار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌رغم آن که گردهمایی موتورسواران در حالی برگزار شد که موارد ابتلا رو به افزایش بود، اما ویدیوهایی که از کنسرت «اسمَش ماوت» پخش شد نشان داد که تدابیر اندکی برای استفاده از ماسک صورت یا حفظ فاصله‌گیری اجتماعی به کار بسته شده بود.

استیو هارول، خواننده «اسمَش ماوت» در طول کنسرت گفت: «ما امشب اینجا دور هم جمع شده‌ایم. لعنت به این مزخرفات کووید!»

«اسمَش ماوت» تنها گروهی نبود که در آن مراسم حاضر شد. کنی وین شپرد، ترپت، باک‌چری، درونینگ پول، کوایت رایوت و چند تن دیگر نیز جزو هنرمندان حاضر در مراسم بودند.

هیچ نشانی از پشیمانی گروه «اسمش ماوت» برای حضور در این مراسم وجود ندارد. این گروه در رسانه‌های اجتماعی پیام‌های نفرت‌آمیزی را که به خاطر شرکت در این مراسم دریافت کرده‌اند، منتشر کرد؛ از جمله یادداشتی دست‌نویس که نوشته بود: «لعنتی‌های خودخواه» و روی یک سی‌دی شکسته درج شده بود.

نشریه ورایتی گزارش می‌دهد که تاکنون ۱۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ارتباط با این گردهمایی موتورسواران گزارش شده است. افرادی که در آن مراسم به این ویروس مبتلا شدند، آن را با خود به جوامع خویش بردند. موارد ابتلا از استرجیس تاکنون به ایالات مینه‌سوتا، ویسکانسین، نبراسکا، مونتانا، داکوتای شمالی، وایومینگ و واشنگتن منتقل شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان