دفاع تمام‌قد برادرزاده اسامه بن لادن از دونالد ترامپ

نور بن لادن می‌گوید: ترامپ با زدن ریشه تروریست‌ها، از آمریکا و ما در برابر حملات خارجی حفاظت می‌کند

ANDREA BOOHER / FEMA / AFP

برادرزاده اسامه بن ‌لادن ادعا کرده است اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود حملاتی شبیه حملات ۱۱ سپتامبر رخ خواهد داد و به گفته وی فقط دونالد ترامپ می‌تواند از چنین حملاتی جلوگیری کند.

خانم نور بن لادن، ۳۳ ساله، در نخستین مصاحبه‌ای که تاکنون انجام داده به روزنامه نیویورک پست گفت: داعش در دوران دولت اوباما/بایدن رشد کرد و به اروپا راه پیدا کرد. ترامپ با زدن ریشه تروریست‌ها از آمریکا و ما در برابر حملات خارجی حفاظت می‌کند و به آن‌ها فرصت حمله  نمی‌دهد.

در این مصاحبه اشاره شده است که خانواده نور بن لادن نام خانوادگی خود را به صورت «بن‌ لادین» می‌نویسند، نه «بن ‌لادن» که نام خانوادگی عموی بدنام وی بود.

خانم بن ‌لادن که در سوئیس زندگی می‌کند می‌گوید همیشه «قلباً آمریکایی» بوده است و در انتخابات ریاست ‌جمهوری ۲۰۲۰ از آقای ترامپ حمایت می‌کند.

او در این مصاحبه انتخابات آینده آمریکا را مهم‌ترین انتخابات طی یک نسل گذشته خواند.

او گفت: از همان روزهای آغازین سال ۲۰۱۵ که رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد در انتخابات شرکت می‌کند حامی وی بوده‌ام. از دور همه چیز را زیر نظر داشتم و عزم این مرد را ستایش می‌کنم. باید دوباره انتخاب شود... انتخاب مجدد وی نه تنها برای آینده آمریکا، بلکه برای کل تمدن غرب مهم است.

خانم بن لادن افزود: «کافی است به تمامی حملات تروریستی رخ داده در اروپا طی ۱۹ سال گذشته نگاهی بیندازیم که شالوده‌های ما را به کلی به لرزه درآورده‌اند. اسلام افراطی کاملاً در جامعه ما رخنه کرده است. در ایالات متحده هم به راستی جای نگرانی است که چپ‌گرایان کاملاً با دارندگان این بینش همسو شده‌اند.»

خانم بن‌لادن در حالی از آقای ترامپ حمایت کرده است که رئیس جمهور آمریکا با انتقاد کشورهای اروپایی روبه‌رو است. در سوئیس یعنی محل زندگی خانم بن لادن طبق نطرسنجی سال ۲۰۱۸ مؤسسه گالوپ، میزان محبوبیت آقای ترامپ به ۱۸ درصد هم نمی‌رسید.

اما این وضعیت مانع نشده که خانم بن ‌لادن کلاه قرمز معروفِ آراسته به شعار «دوباره به آمریکا عظمت می‌دهیم» را بر سر بگذارد. او همچنین در این مصاحبه گفت از رسانه‌های محافظه‌کار استفاده می‌کند و برنامه خبری محبوب وی هم برنامه «امشب با تاکر کارلسون» در فاکس‌نیوز است.

خانم بن ‌لادن همچنین از فرصت این مصاحبه استفاده کرد تا علناً از إلهان  عمر نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا انتقاد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم بن‌ لادن گفت: اکنون در آمریکا وضعیتی داریم که امثال إلهان عمر در نفرت‌ورزی به کشور دمی آرام ندارند.

 به ایالات متحده رفتن و در آن جا زندگی کردن افتخار بزرگی است و بهترین فرصت‌ها را برای آدم فراهم می‌کند. او افزود: «اگر او تا این حد از آن (آمریکا) متنفر است، چرا آن را ترک نمی کند؟»

إلهان عمر عضو کنگره آمریکا قبل از این هم آماج انتقاد خانم بن ‌لادن قرار گرفته بود، زیرا از یک قاضی مینه‌سوتا خواسته بود با ۹ نفر که متهم به قصد پیوستن به داعش بودند با شفقت رفتار کند.

© The Independent

بیشتر از جهان