نام کانیه وست بر اوراق انتخاباتی چاپ نخواهد شد

قضات دادگاه آریزونا و ویرجینیا این حکم را صادر کرده‌اند

کانیه وست و همسرش کیم کارداشیان - Jean-Baptiste Lacroix / AFP

قضات دادگاه آریزونا و ویرجینیا حکم کرده‌اند که نام کانیه وست، خواننده رپ، روی أوراق انتخاباتی چاپ نشود.

در این حکم که روز پنجشنبه صادر شد، قاضی اسکات مک‌کوی گفته است که یک رای‌دهنده در آریزونا که نامزدی آقای وست را به چالش کشیده است، نشان داده است که به این امر ممکن است به انتخابات لطمه‌ای جبران ناپذیر بزند، زیرا «سختی‌ها به نفع او تمام می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان، وکلای دعاوی نیز گفته‌اند که وجود نام کانیه وست بر أوراق انتخاباتی موجب گیجی رای‌دهندگان می‌شود.

تنها ۲۴ ساعت پیش از صدور رای دادگاه، کارزار آقای وست موفق به جمع‌آوری تعداد ۵۸ هزار امضا برای نامزدی او شد که از حداقل ۳۸ هزار امضا به عنوان حد نصاب لازم برای نامزدی ریاست جمهوری در این ایالت، بیشتر است. 

به گزارش آسوشیتدپرس، بیش از ۱۲۰ نفر که مقیم دیگر ایالت‌ها بوده‌اند، ظرف تنها ده روز خود را در آریزونا ثبت کرده بودند و به عنوان گردآورندگان حرفه‌ای امضای مردم فعالیت می‌کرده‌اند. آقای وست در روز چهارم ژوئیه نامزدی خود را برای مقام ریاست جمهوری اعلام کرد.

نام آقای وست بر أوراق انتخاباتی در چند ایالت، از جمله آرکانزاس، آیداهو، آیووا، تنسی و یوتا چاپ خواهد شد. در عین حال، دعاوی قانونی نیز در ایالاتی که او در آن رد صلاحیت شده، به دادگاه‌ها تسلیم شده است. این ایالات عبارتند از اوهایو، مونتانا، ویرجینیای غربی، ویسکانسین، و نیز ویرجینا که قاضی دادگاه در روز پنجشنبه وجود نام  کانیه وست را روی أوراق انتخاباتی آن ایالت ممنوع اعلام کرد. 

دادستان دادگاه به دنبال اعلام حکم، کارزار کانیه وست را متهم کرد که امضای مردم را با توسل به تقلب جمع‌آوری کرده بوده است.

جاستین شلدون به شبکه ان بی سی ۱۲ گفت: «به آن‌ها گفته شده بود که امضاهاشان به منظور خاصی به کار خواهد رفت، اما از آن به گونه دیگری استفاده شده بود.»

«برخی شهادت داده‌اند که اگر می‌دانستند امضایشان به چه منظوری به کار می‌رود، از دادن آن خودداری می‌کردند.»

با کارزار کانیه وست برای اظهار نظر تماس گرفته شده است.

تیم لاسوتا، وکیل آقای وست، روز پنجشنبه علیه حکم دادگاه آریزونا در دادگاه عالی ایالتی تقاضای تجدیدنظر خواهد کرد. 

آقای لاسوتا در طول ماه گذشته در صدد خاموش کردن انتقاداتی حاکی از آن بوده که هدف آقای وست، لطمه زدن به شانس برد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، در انتخابات ریاست جمهوری در آریزونا و دیگر ایالات آمریکاست. او پیش‌تر گفته بود که «در خدمت رئیس جمهوری است.»

© The Independent

بیشتر از جهان