مسی: تنها دلیل ماندن در بارسا، غیرممکن بودن پرداخت جریمه ۷۰۰ میلیون دلاری است

«بردن بارسا به دادگاه هرگز به ذهنم خطور نکرده است»

لیونل مسی، «من عاشق بارسلونا هستم و هیچ جایی بهتر از اینجا پیدا نخواهم کرد» - LLUIS GENE / AFP

ليونل مسی روز جمعه اعلام کرد که علی‌رغم اطلاع‌رسانی ماه گذشته باشگاه فوتبال بارسلونا درباره تمایل او به ترک باشگاه، قصد دارد در بارسلونا بماند. 

این بازیکن حمله آرژانتینی با اعلام تمایل به ترک باشگاه لالیگا که تمام عمر حرفه‌ای‌اش را در آن سپری کرده است و خبرها درباره پیوستن احتمالی به منچسترسیتی و پاریس‌‌ سنت‌ژرمن، جهان فوتبال را حیرت‌زده کرد. 

اما مسی، کاپیتان باشگاه، در گفت‌وگو با نشریه «گل» درباره دلیل خود برای تصمیم نهایی به ماندن در کنار این تیم اسپانیایی توضیح داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازیکن ۳۳ ساله فوتبال گفت:‌ «فکر کردم و مطمئن بودم که می‌توان بروم، رئیس تیم همیشه در پایان فصل به من می‌گفت که می‌توانم تصمیم بگیرم بمانم یا بروم.» 

«حالا چسبیده‌اند به این واقعیت که من این تصمیم را قبل از دهم ژوئن اعلام نکرده‌ام، آن هم موقعی که در دهم ژوئن ما در وسط این دوران وحشتناک ویروس کرونا و بیماری که تمام فصل را تحت‌الشعاع قرار داده، داشتیم برای لالیگا رقابت می‌کردیم.»‌

«و این است دلیلم برای ادامه دادن به کار با این باشگاه. تصمیم دارم به کارم با این باشگاه ادامه دهم چون رئیس باشگاه گفت تنها راه رفتن این است که ۷۰۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کنم، و این غیرممکن است.» 

 این احتمال مطرح شده است که مسی و بارسلونا ممکن است درباره امکان ترک این گل‌زن رکورددار از باشگاه به دادگاه بروند، اما بازیکن نوک حمله باشگاه گفت که رفتن به دادگاه هرگز برایش گزینه نبوده است. 

مسی گفت:‌ «راه دیگری هم بود و آن هم رفتن به دادگاه بود. من هرگز علیه بارسا به دادگاه نمی‌روم، چون باشگاهی است که عاشقش هستم و از وقتی واردش شدم، همه چیز به من داده است.»

«این باشگاه زندگی من است، من زندگی‌ام را در اینجا ساخته‌ام. بارسا به من همه چیز داده و من هم همه چیز به آن داده‌ام. می‌دانم که بردن بارسا به دادگاه هرگز به ذهنم خطور نکرده است.» 

با این حال، مسی فکر کردن به چالش‌های جدید در لیگ‌های دیگر را آغاز کرده است. 

او گفت:‌ «من عاشق بارسلونا هستم و هیچ جایی بهتر از اینجا پیدا نخواهم کرد. با این حال، حق دارم که تصمیم بگیرم. می‌خواستم دنبال هدف‌های جدید و چالش‌های تازه باشم. و فردا می‌توانم برگردم، چون اینجا در بارسلونا همه چیز دارم.»

مسی افزود: «با نگاهی گسترده‌تر، می‌خواهم در بالاترین سطح رقابت کنم، عنوان‌های بیشتری برنده شوم، در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم. آدم ممکن است در آن ببرد یا ببازد، چون بسیار سخت است، اما باید رقابت کرد.» 

«دستکم در آن رقابت و تلاش کنیم و نگذاریم که در رم، لیورپول و لیسبون از هم بپاشیم. همه این‌ها باعث شد تا درباره این تصمیم به رفتن فکر کنم.» 

مسی همچنین گفت که واکنش عاطفی خانواده‌اش به اخبار مبنی بر جابه‌جایی، در تصمیمش به ماندن کمک کرده است. 

او گفت‌:‌ «وقتی که تصمیم به رفتن را با همسر و فرزندانم مطرح کردم، هیاهوی بی‌رحمانه‌ای رخ داد.»

«همه خانواده شروع کردند به گریه کردن، فرزندانم نه می‌خواستند از بارسلونا بروند و نه مدرسه‌شان را تغییر دهند.»

«ماتیو (پسرم) هنوز کوچک است و معنی رفتن و ساختن زندگی در یک جای دیگر در طی چند سال را درک نمی‌کند. تیاگو، بزرگتر است. او از تلویزیون چیزهایی شنیده بود و خبردار شده بود و سوال‌هایی می‌پرسید. نمی‌خواستم فکر کند که مجبور به رفتن هستیم، و مجبور است که به یک جای جدید و مدرسه جدید برود، یا دوستان تازه پیدا کند. با گریه به من گفت:‌ نرویم. تکرار می‌کنم که واقعا سخت بود.» 

مسی افزود:‌ «درک می‌کردم. قبلا برای خودم هم اتفاق افتاده. تصمیم گرفتن کار بسیار سختی بود. پسرم، خانواده‌ام، آنها اینجا بزرگ شده‌اند و اهل اینجا هستند. تمایل به رفتن هیچ مسئله و مشکلی ندارد. من به این تغییر نیاز داشتم، باشگاه هم همین طور و به نفع همه بود.»

«همسرم، با تمام درد و اندوه روحی از این تصمیم، حمایتم کرد و همراهم بود.»

© The Independent

بیشتر از ورزش