حریم هوایی بحرین برای پروازهای اسرائیل-امارات باز شد

این اقدام نقش مهمی در کاهش زمان و هزینه پروازها خواهد داشت

پرواز صلح شرکت هواپیمایی اسرائیلی ال‌عال، دوشنبه گذشته با عبور از آسمان عربستان در ابوظبی فرودآمد-Karim SAHIB / AFP

پس از عربستان سعودی،حریم هوایی بحرین هم برای پروازهای امارات-اسرائیل باز شد. بر مبنای تصمیم دولت بحرین، همه پرواز‌ها به و از امارات متحده عربی می‌توانند از حریم هوایی بحرین عبور کنند. برخی ناظران بین‌المللی بر این باورند که بحرین می‌تواند چهارمین کشور عربی باشد که پس از مصر، اردن و امارات متحده عربی روابط خود را با  اسرائیل عادی‌سازی می‌کند. 

به گزارش رویترز، به این ترتیب پروازهای اسرائیل به ابوظبی و دبی که قرار است در هفته‌های آینده برقرار شوند نیز برای عبور از آسمان بحرین مجوز دارند.

پیش از این عربستان سعودی در پاسخ به درخواست امارات متحده عربی اعلام کرده بود که همه پروازها به و از امارات می‌توانند از حریم هوایی عربستان عبور کنند.

خبرگزاری دولتی بحرین به نقل از مقامات هوانوردی این کشور اعلام کرده که همه پروازهای امارات می‌توانند از حریم هوایی بحرین عبور کنند. اقدامی که در کاهش زمان و هزینه پروازها در خاورمیانه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که وزیر اطلاعات اسرائیل اخیرا گفته بود بحرین و عمان می‌تواند کشورهای بعدی باشند که در مسیر امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل گام برمی‌دارند. امارات سومین کشور عربی است که پس از مصر و اردن در چارچوب توافق ابراهیم با اسرائیل روابط رسمی برقرار می‌کند. انتظار می‌رود نمایندگان امارات متحده عربی و اسرائیل به زودی توافق ابراهیم را به طور رسمی در کاخ سفید امضاء کنند. این توافق با کمک ایالات‌متحده به دست آمد و زمینه ساز برقراری روابط سومین کشور عربی با اسرائیل شد.

شرکت هواپیمایی اسرائیلی «ال‌عال» دوشنبه گذشته نخستین پرواز تجاری خود را از فرودگاه بن‌گوریون در نزدیکی تل‌آویو به ابوظبی انجام داد. این پرواز حامل هیاتی بلندپایه از مقامات اسرائیلی و آمریکایی از حریم هوایی عربستان عبور کرد.

این شرکت می‌‌‌گوید، از ۲۶ شهریورماه به دبی پرواز خواهد داشت. گامی دیگر در جهت عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات متحده عربی بر مبنای «توافق ابراهیم».

توسعه روابط تجاری و اقتصادی بخشی از چشم‌انداز همکاری‌های وسیعی خواهد بود که امارات متحده عربی و اسرائیل در روند عادی‌سازی روابط خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. 

بیشتر از جهان