آغاز پروازهای تجاری تل‌آویو-دبی از ۲۶شهریور

پروازهای هفتگی شرکت‌ هواپیمایی «ال‌عال» چهارشنبه‌ها انجام می‌شود

پرواز دوشنبه گذشته ال‌عال از فرودگاه بن‌گوریون به ابوظبی یک اقدام تاریخی در روابط دوجانبه به شمار می‌رود-AFP

شرکت هواپیمایی «ال‌عال» اسرائیل پس از انجام نخستین پرواز تجاری به ابوظبی در دوشنبه گذشته، اعلام کرد از ۲۶ شهریورماه به دبی پرواز خواهد داشت. گامی دیگر در جهت عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات متحده عربی بر مبنای «توافق ابراهیم».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این پرواز تجاری یک بویینگ ۷۴۷ خواهد بود که تجهیزات فنی و کشاورزی را از اسرائیل به امارات متحده عربی منتقل می‌کند. در آینده نیز این پرواز در روزهای چهارشنبه به طور دائمی برقرار خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه این شرکت هوایپمایی آمده است: «پروازهای هفتگی ال‌‌عال به دبی به شرکت‌های اسرائیلی امکان می دهد در زمینه صادرات و واردات با دبی و آسیا-از طریق دبی-فعال باشند.»

توسعه روابط تجاری و اقتصادی بخشی از چشم‌انداز همکاری‌های وسیعی خواهد بود که امارات متحده عربی و اسرائیل در روند عادی‌سازی روابط خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. به همین منظور امارات متحده عربی تحریم‌های تجاری علیه اسرائیل را لغو کرده است.

پرواز دوشنبه گذشته ال‌‌عال از فرودگاه بن‌گوریون به ابوظبی یک اقدام تاریخی در روابط دوجانبه به شمار می‌رود. این پرواز حامل هیاتی بلندپایه از مقامات آمریکایی و اسرائیلی بود که برای مذاکره با مقامات امارات متحده عربی به ابوظبی سفر کردند.

انتظار می‌رود نمایندگان امارات متحده عربی و اسرائیل به زودی توافق ابراهیم را به طور رسمی در کاخ سفید امضاء کنند. این توافق با کمک ایالات‌متحده به دست آمد و زمینه ساز برقراری روابط سومین کشور عربی با اسرائیل شد.

بیشتر از جهان