پمپئو به خامنه‌ای: اگر دنبال خائن می‌گردی، چین درحال نابودی مسلمان‌هاست

انتقاد شدید وزیر خارجه آمریکا به موضع خامنه‌ای درباره قرارداد امارات و اسرائیل

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا-DREW ANGERER / AFP

وزیر امور خارجه آمریکا به موضع‌گیری رهبر جمهوری اسلامی درباره قرارداد عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و اسرائیل به‌شدت انتقاد کرد.

مایک پمپئو در توییتی نوشت: «دنیا باید ایدئولوژی نفرت  خامنه‌ای را رد و محکوم کند. فرزندان ابراهیم – مسلمانان، مسیحیان و یهودیان – از چشم‌انداز صلح خوشحال می‌شوند، اما خامنه‌ای خواستار خشونت بیشتر است. آمریکا در کنار امارات متحده عربی و همه‌کسانی که به دنبال آینده‌ای روشن هستند ایستاده است.»

حساب کاربری رهبر جمهوری ‌اسلامی در توییتر دیروز، ۱۱ شهریور، نوشت: «امارات متحده عربی به جهان اسلام، ملت‌های عرب، کشورهای منطقه و فلسطین خیانت کرد. البته این خیانت دیر نخواهد پایید.»

مایک پمپئو با توییت دیگری پاسخ خامنه‌ای را داد: «اگر به دنبال کسانی هستید که به اسلام خامنه‌ای خیانت می‌کنند، چین به دنبال نابودی اویغورهاست. مشتاقانه منتظر فراخوان عمومی شما برای رفتار وحشتناک حزب کمونیست چین با آن مسلمانان هستم.»

اویغورها از اقوام مسلمان ساکن در ایالت سین‌کیانگ در شمال‌غرب چین هستند. آن‌ها سال‌ها است که تحت سرکوب شدید چین قرار دارند. گزارش‌های متعددی از کشتار این قوم، نگهداری آن‌ها در کمپ‌‌های بازپروری ایدئولوژیک و نقض حقوق انسانی‌شان منتشر شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خامنه‌ای در سخنان دیروزش به جارد کوشنر، مشاور و داماد ترامپ نیز به تندی تاخت و او را یک «یهودی» خواند که علیه دنیای اسلام کار می‌کند. او اظهار داشت: «ملت فلسطین زیر فشارهای شدید قرار دارند از همه جهات، آن‌وقت آن‌ها می‌آیند با اسرائیلی‌ها و عناصر پلید آمریکایی مثل آن یهودی که در خانواده ترامپ وجود دارد علیه مصالح دنیای اسلام کار می‌کنند و با قساوت تمام با دنیای اسلام برخورد می‌کنند.»

او اظهار امیدواری کرده که امارات زودتر بیدار شود و کارهایش را جبران کند.

بیشتر از