کشف یک گور دسته‌جمعی در ژاپن

اجساد این گور دسته‌جمعی در حفره‌های دورانی دفن شده‌اند

اجساد این گور دسته‌جمعی متعلق به جوانانی است که در اواخر قرن ۱۸ بر اثر همه‌گیری بیماری از بین رفتند-Osaka City Cultural Properties Association 

بقایای بیش از ۱۵۰۰ نفر که در قرن ۱۹ در یک گور دسته‌جمعی دفن شده‌اند، در غرب ژاپن کشف شد. 

گور املا در جریان حفاری‌ها برای یک پروژه ساخت‌وساز در نزدیکی ایستگاه اصلی قطار در بندر اوساکا از زیر خاک بیرون آمد. 

مسئولان انجمن اموال فرهنگی شهر اوساكا که بقایای این اجساد را مطالعه می‌کند، گفتند که به اعتقاد آنان، این اجساد متعلق به جوانانی هستند که در اواخر قرن ۱۸ بر اثر همه‌گیری بیماری از بین رفتند. همچنین گمان می‌شود که این گور حاوی بقایای چند بچه‌خوک، اسب و گربه باشد. 

این بقایای اجساد در جریان تازه‌ترین دور حفاری کشف شده است که در اواخر سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز شد. به گفته یوجی هیراتا، از مسئولان انجمن، پیشتر در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، در مطالعات اولیه صدها بقایای مشابه در یک منطقه مجاور از زیر خاک بیرون آورده شد. 

آقای هیراتا گفت:‌ «این اولین کشف تاریخی ما از یک گور در اوساکا بود. یافته‌ها جزییاتی درباره سنت دفن مردم عادی در آن زمان ارائه می‌دهند.»

بسیاری از بقایای اجساد از حفاری قبلی، حامل نشانه‌هایی از زخم در ناحيه دست‌ها و پاهای اموات است. 

به گفته دکتر هیراتا کشف اجساد و بقایای مشابه بیشتر، از این حکایت دارد که آن محل برای دفن کسانی استفاده شده است که در یک منطقه، قربانی یک بیماری همه‌گیر  شده‌ بوده‌اند. 

بسیاری از اجساد در حفره‌های کوچک مدوّری کشف شدند که اجساد در آنها روی هم انباشته شده و دفن شده‌ بودند. 

دکتر هیراتا گفت،‌ باستان‌شناسان تابوت‌های حاوی چندین جسد را یافته‌اند که نشان می‌دهد بسیاری از قربانیان همه‌گیری با هم دفن شده‌اند. 

تمامی بقایای اجساد از هم گسسته شده‌اند و دانشمندان قرار است آنها و دیگر آثار کشف شده در محل مجاور را به امید یافتن جزییات بیشتر درباره مرگ آنان، مورد مطالعه قرار دهند. 

برخی کارشناسان از احتمال یک همه‌گیری سفلیس سخن گفته‌اند که آن زمان در مناطق پرجمعیتی مانند اوساکا شیوع داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

کارشناسان همچنین حدود ۳۵۰  سبو و ظرف نگهداری استخوان را در محل کشف کردند که نشان می‌د‌هد اجساد سوزانده شده‌اند. آنان همچنین سکه، تسبيح‌های بودایی، گل‌سر، شانه، پیمانه‌های نوشیدن ساکی، و عروسک‌های سفالی را کشف کردند که به اعتقاد آنان با مردان دفن شده‌اند. 

بقایای چندین بچه خوک نیز در بخش شمالی گورستان دفن شده‌اند، و دو اسب در جنوب آن، و اجساد گربه‌هایی هم در محفظه‌ای پیدا شد. 

آقای هراتا گفت که کارشناسان قصد دارند مجموع یافته‌ها و تحلیل‌های خود را در گزارشی تنظیم کنند که قرار است تا پایان سال آینده منتشر شود. 

سامنه آن گورستان در محلی قرار گرفته است که پیشتر در حومه شهری در نزدیکی اوساکا قرار داشت و یکی از هفت گورستان شهر بود. طبق سنت بودایی، مردم برای دعا برای اجدادشان در فصل «بون» در نیمه تابستان، در میان گورستان‌ها راه می‌رفتند و از آنها بازدید می‌کردند. 

گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری‌ها 

© The Independent

بیشتر از جهان