اولیویا مان: از فشار جنبش « وقت تمام است » تمام بدنم کهیر زد

«نمی‌توانیم قصه‌ مردم را بازگو کنیم و بعد هیچ اهمیتی به آنها ندهیم»

AFP

اولیویا مان می‌گوید که فشار جنبش «وقت تمام است» تاثیرات فیزیکی بر او داشته است و باعث بروز کهیر در تمام بدنش شده است.

ستاره فیلم «مردان ایکس: آخرالزمان» در سال ۲۰۱۷ یکی از شش زنی بود که به طور علنی برت راتنر، کارگردان، را به  آزار و اذیت جنسی و بدرفتاری متهم کردند.

این اتهامات مدت کوتاهی قبل از ایجاد جنبش «وقت تمام است» در ژانویه ۲۰۱۸ مطرح شد. این جنبش پس از گسترش کمپین «من‌ هم» به منظور مبارزه با آزار و اذیت جنسی شکل گرفت.

به گفته‌ مان، موج ادعاهای آزار و اذیت جنسی در هالیوود و فراتر از آن باعث شده که او به حدی دچار اضطراب و استرس شود که این وضعیت بر سلامت او تأثیر منفی داشته است.

او می گوید که همه جای بدنش کهیر زده بود و اوایل پزشکان به اشتباه فکر می‌کردند که دچار لوپوس (سل پوستی) شده است.

این بازیگر بعدا متوجه شد که فشار عامل این کهیرها بوده و در توضیح آن می‌گوید که استرس او ناشی از موج ادعاهای آزار و اذیت جنسی در صنعت سینما بوده است.

مان با اشاره به کسانی که آشکارا از تجربیات خود در زمینه آزار و اذیت جنسی سخن گفته‌اند، به مجله سلامت زنان  گفت: «یکی از چیزهایی که بیش از هر چیز دیگری من را تحت فشار قرار می‌دهد این است که ما با [کسانی که سکوت را شکسته‌اند] چگونە رفتار می‌کنیم».

این بازیگر توضیح می‌دهد که حمایت عمومی از جنبش «وقت تمام است» به تنهایی کافی نیست.

به عقیده مان، افرادی که در صنعت سینما فعال هستند نیز باید به داستان‌های نجات یافتگان از آزار و اذیت جنسی گوش دهند و نشان دهند که به این تجربه‌های تلخ قربانیان «اهمیت می‌دهند».

این بازیگر ۳۸ ساله می‌گوید: «خشم برانگیز است. نمی‌توانیم قصه‌ مردم را بازگو کنیم و بعد هیچ اهمیتی به آنها ندهیم».

مان در ادامه می‌گوید «حامیان واقعی» تغییر اجتماعی کسانی هستند که در کنار افرادی می‌ایستند که در جهان تغییر ایجاد می‌کنند».

سال گذشته، مان به استودیوی فاکس قرن بیستم هشدار داد که یکی از بازیگرهای فیلم غارتگر که در سال ۲۰۱۸ باز تولید شد و او هم در آن ایفای نقش کرده است، یک مجرم جنسی سابقه‌دار است.

در سال ۲۰۱۰، شخص مورد نظر،استیون وایلدر استریگل، اعتراف کرد که از طریق تماس آنلاین سعی کرده یک دختر ۱۴ ساله را وسوسه کند و به رابطه جنسی بکشاند.

این استودیوی فیلم آمریکایی در پاسخ این خبر صحنه‌هایی را که استریگل در آنها ظاهر شده بود از فیلم حذف کرد.

به گفته‌ی مان، چند نفر از کادر فیلم، از جمله شین بلک کارگردان فیلم، به خاطر افشای سابقه استریگل، از مان پرهیز می‌کردند.

این بازیگر به مجله هالیوود ریپورتر گفت: «خیلی حس بدی است که تنها اینجا نشسته‌ام درحالی که باید بقیه‌ی بازیگران در کنارم می‌بودند. احساس می‌کنم برخی از مردم طوری با من رفتار می‌کنند که انگار من بودم که زندان رفتم یا من بودم که این فرد را دچار این وضعیت کردم».

© The Independent

بیشتر از زندگی