لوئیس فن‌خال: می‌خواستم نیمار و لواندوفسکی را به منچستر یونایتد بیاورم

سرمربی سابق تیم فوتبال منچستریونایتد می‌گوید در جذب بازیکنان بزرگ ناکام بودیم

لوئیس ون‌خال سرمربی سابق منچستر در کنار وین رونی بازیکن سابق سرخپوشان شهر منچستر - Ian Kington / AFP

لوئی فن خال فهرست ۱۰ بازیکن رویایی خود را برای انتقال به منچستریونایتد اظهار داشت ولی همچنین افسوس خورد که اد وودوارد نتوانسته هیچ کدام از آنان را خریداری کند. 

این مربی هلندی شروع کار خود در ورزشگاه الدترافورد را به یاد آورد که هدایت این باشگاه را بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ عهده‌دار شد، و تاکید کرد این باشگاه باید در بازار خرید و فروش بازیکنان «بزرگ فکر کند» و به بحث و خرید بازیکنانی مانند رابرت لواندوفسکی و نیمار بپردازد. 

اما بعد از آن که هیچ یک از آن بازیکنان با منچستر قرارداد نبستند، فن خال خود را عاری از سرزنش دانست و تاکید کرد در مذاکرات نقشی نداشته است. 

این مربی ۶۹ ساله در مصاف با رقیبانی نظیر منچسترسیتی و چلسی شکست خورد چرا که آن باشگاه‌ها توانستند به بازیکنان مد نظر او دست یابند. 

آقای فن خال در آخرین شماره نشریه «۴۴۲» که در ۲۶ اوت منتشر شد توضیح داد: «من رابرت لواندوفسکی را می‌خواستم اما وقتی خرید او سخت شد سعی کردم گونزالو هیگواین را به جایش بگیریم. حتی قبل از آمدنم به باشگاه نیز با هیات مدیره درباره خرید نیمار صحبت کرده بودم. اگر عضو باشگاه منچستریونایتد هستید باید بزرگ فکر کنید. این بازیکنان حتی به افزایش فروش تی‌شرت‌های رسمی تیم منجر می‌شدند و من می‌خواستم مهاجمانی سریع داشته باشم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «به همین خاطر همچنین سعی داشتم سادیو مین و ریاض محرز را بگیرم. توماس مولر هم در فهرست مد نظر من قرار داشت و برای میانه زمین هم به دنبال انگولو کانته بودم. من حتی سعی کردم قراردادی با جیمز میلنر ببندیم که آن موقع هم تقریبا پا به سن گذاشته بود ولی بازیکنی چند کاربردی است که از مهارت‌های رهبری و هدایت تیم برخوردار است. برای دفاع به دنبال سرخیو راموس و متس هوملز بودم چرا که خط دفاعی فعلی ما برای پشتیبانی تیم از عقب زمین بازیکنان قوی ندارد.» 

او افزود: «این بازیکنان اهداف اصلی من بودند ولی نتوانستیم هیچ یک از آنان را بگیریم. نمی‌دانم چرا، چون به عنوان مربی من در مذاکرات نقشی نداشتم. بعد از آن که من محل مذاکرات را ترک کردم، بازیکنانی نظیر محرز و کانته به منچسترسیتی و چلسی رفتند و منچستریونایتد نتوانست هیچ کدام را بگیرد. به نظر من این خیلی عجیب و غریب است.» 

© The Independent

بیشتر از ورزش