ایران برای مردم سوریه خانه می‌سازد

خرید مسکن برای اغلب ایرانی‌ها به رویا تبدیل شده است

ایران در مرحله بازسازی سوریه و با تکیه بر تکنولوژی‌های جدید با بالاترین کیفیت، حداکثر سرعت و کمترین هزینه آماده همکاری است-عکس از سایت ایران‌کارگر

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، روز دوشنبه در دیداری که بین ابراهیم محمود زاده معاون وزیر دفاع ایران و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح کشور و "سهیل عبداللطیف" وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه صورت گرفت، جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را برای ساخت مسکن در سوریه اعلام کرد. در این دیدار معاون وزیر دفاع ایران با اشاره به ویرانی‌های سوریه و نیاز آن به بازسازی گفت: «ایران در مرحله بازسازی سوریه و با تکیه بر امکانات و تکنولوژی‌های جدید با بالاترین کیفیت، حداکثر سرعت و کمترین هزینه آماده همکاری با این کشور است.» او در ادامه افزود: «فعالیت ما در محدوده شهر دمشق آغاز خواهد شد و پس از آن در دیگر استان‌های سوریه گسترش خواهد یافت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبداللطیف نیز با استقبال از تلاش ایران برای ساخت مسکن در سوریه گفت: «در این دیدار نحوه همکاری در پروژه‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری در املاک بررسی شد و قرار است هیأت ایرانی مذاکرات فنی را با مسؤولان "سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری املاک" و "سازمان کل مسکن سوریه" انجام دهد.» او همچنین با اشاره به گفتگو با ایران برای ساخت هشت‌هزار خانه و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و مستغلات، توضیح داد که در این راستا قرار است بین هیات ایرانی و "سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری املاک" و "سازمان کل مسکن سوریه" در آینده دیداری صورت بگیرد تا شرایط فنی و تخصصی کار نیز بررسی شود.

این در حالی است که اخیرا حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، سابق سابق کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس از کمک‌های ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلاری ایران به سوریه خبر داد و گفت که این پول‌ها هنوز به کشور برنگشته است. یعنی در حالی که هنوز کمک‌های پیشین بازگشتی نداشته، ایران همچنان به سرمایه‌گذاری در سوریه ادامه می‌دهد. شرایط فعلی در سوریه به نحوی است که این کشور کاملا ورشکست و فروپاشیده شده و توان پرداخت بدهی خود را ندارد.

البته تلاش ایران برای ساخت خانه در کشورهای متحد خود مربوط به امروز نیست. در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد که رابطه خوبی با هوگو چاوز، رئیس‌جمهور سابق ونزوئلا داشت، جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در ساخت مسکن برای ونزوئلایی‌ها داشت.

در حالی که بهای مسکن هر روز در حال افزایش است و خرید خانه برای بخش قابل توجهی از جامعه ایران یک رویای دست‌نیافتنی به‌شمار می‌رود، حاکمان جمهوری اسلامی ایران بی‌توجه به موضوع ترجیح می‌دهند که با ساخت خانه برای جوانان در سوریه، سیاست خارجی خود را پیش ببرند. به عبارت دیگر شاید اگر سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در ایران صورت می‌گرفت، هم مشکل اشتغال کشور تا حدود زیادی حل شده بود و هم مسکن به آرزوی محال برای اکثریت شهروندان ایران تبدیل نمی‌شد.

بیشتر از