اعلام آتش‌بس از سوی طرف‌های درگیر در جنگ لیبی

یکی از متحدان ژنرال خلیفه حفتر با آتش بس پیشنهادی دولت وفاق ملی موافقت کرد

به گزارش بی‌بی‌سی، یکی از متحدان ژنرال خلیفه حفتر که بخش‌های بزرگی از شرق و جنوب لیبی را در اختیار دارد، با آتش بس موافقت کرد - MAHMUD TURKIA / AFP

به گزارش خبرگزاری‌ها، روز جمعه دولت وفاق ملی لیبی که کنترل پایتخت این کشور، طرابلس را در دست دارد و جامعه بین‌الملل آن را به رسمیت می‌شناسد، در سراسر این کشور آتش‌بس اعلام کرد و خواستار تخلیه شهر استراتژیک سرت در شمال لیبی شد که دو طرف درگیر در جنگ خواستار تسلط بر آن هستند.

به گزارش بی‌بی‌سی، یکی از متحدان ژنرال خلیفه حفتر که بخش‌های بزرگی از شرق و جنوب لیبی را در اختیار دارد، با آتش بس موافقت کرد.

از زمان سرنگونی سرهنگ معمر قذافی به دست نیروهای مورد حمایت ناتو در سال ۲۰۱۱، این کشور درگیر خشونت مستمر بوده است.

فرانسه، ترکیه، مصر، و روسیه بر سر نفوذ در لیبی – کشوری سرشار از ذخایر نفتی – رقابت دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری‌ها، دولت وفاق ملی ضمن اعلام آتش‌بس، خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در ماه مارس سال آینده میلادی و خاتمه محاصره نفتی لیبی شد.

فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی در صفحه فیس‌بوک خود «به همه نیروهای نظامی دستور آتش‌بس فوری داد و خواستار توقف تمامی عملیات رزمی در خاک لیبی شد.»

ژنرال خلیفه حفتر که با نیروهای دولت وفاق ملی در جنگ است، اظهار نظری نکرد، ولی عقیله صالح، سخنگوی پارلمان جداشده‌ای که در شرق لیبی مستقر است، اعلام آتش بس کرد. سازمان ملل که از دولت وفاق ملی حمایت می‌کند، و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که حامی هفتر است، از آتش بس حمایت کردند.