۹۱ میلیون کدملی برای ۸۳ میلیون ایرانی

۲.۷  میلیون خانوار بیش از یک واحد مسکونی در ایران دارند

تحقیقات جدید می‌گوید ۶۰۵ واحد متعلق به یک فرد حقیقی و ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد متعلق به یک فرد حقوقی در ایران کشف شده است- عکس از روزنامه شهرآرا

با افزایش ناگهانی قیمت مسکن در ایران بحث تعداد خانه های خالی در این کشور و اخذ مالیات از آنها مطرح شد. اما آمار ۹۱ میلیون کد ملی در کشوری با حدود ۸۳ میلیون و ۳۳۳ هزار نفر جمعیت شبهات بسیاری را ایجاد کرده است. به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال همه افراد دارای سند سجلی دارای شماره ملی هستند. هرچند منظور از شماره ملی، کارت ملی نیست اما گفته می شود با در اختیار داشتن کد ملی دریافت شناسنامه در ایران امکان پذیر است. بحث وجود ۹۱ میلیون کدملی در ایران به دنبال شائبه‌های ایجاد شده در خصوص تعداد خانه‌های خالی و مالکانی که دارای چند خانه بوده و کسانی که حتی توان خرید یک ملک را هم ندارند مطرح شد. سخنگوی سازمان ثبت احوال جمعیت ایران را «قریب به ۸۴ میلیون نفر» عنوان کرده است. 

شناسایی تعداد خانه‌های خالی که از ابتدای تابستان امسال در ایران آغاز شد در نهایت روز گذشته با اعلام خبری در خصوص شناسایی ۶۰۵ واحد متعلق به یک فرد حقیقی و ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد متعلق به یک فرد حقوقی وارد فاز جدیدی شد. 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در خلال اعلام آمار استخراج شده از سامانه املاک و اسکان با اعلام خبر شناسایی بزرگترین ملاکان در ایران از شناسایی ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و شناسنامه‌دار شدن آنها سخن گفته و عنوان کرد:« این تعداد ۴۰ تا ۴۵ درصد از واحدهای مسکونی کشور را شامل می‌شود». 

محمود محمودزاده گفت ۲.۷  میلیون خانوار بیش از یک واحد مسکونی در ایران دارند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حال با انتشار گزارش‌هایی در خصوص وجود تخلفاتی در حوزه خرید و فروش مسکن در ایران معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۹۱ میلیون کد ملی دارای ملک در کشور خبر داد که عددی بیشتر از جمعیت حدود ۸۴ میلیونی این کشور است.

سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در این خصوص به «ایلنا» گفت:« احتمال دارد این کد‌های ملی متعلق به افرادی باشد که فوت کرده و ملک به نام‌‌ها بوده باشد و انحصار وراثت صورت نگرفته باشد.»

آقای ابوترابی در بخشی از گفته‌های خود به نحوه استفاده از شماره ملی در انتخابات و سوء استفاده از شماره های ملی عنوان کرده است در انتخابات افراد بالای ۱۵ سال به پای صندوق رای رفته و توسط مسئولان صندوق احراز هویت می‌شوند. این گفته وی در حالی است که در جریان بحث برانگیز ترین انتخابات در ایران (انتخابات سال ۸۸) که بخش زیادی از مردم در ایران نسبت به ارائه آمار آن اعتراض داشتند صحبت استفاده از شناسنامه المثنی و کدملی برای رای دادن در برخی شعبه های رای گیری به میان آمد. 

انتخابات ریاست جمهوری دهم  که در سالگرد دهمین سال برگزاری آن شبهه اضافه شدن ۸ میلیون رای به آرای محمود احمدی نژاد مطرح شد. شبه‌ای که هم منابع نزدیک به اصولگرایان و اصلاح طلبان مطرح کردند. 

حال با گفته‌های امروز سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درخصوص وجود ۹۱ میلیون کد ملی در ایران در مقایسه با جمعیت حدود ۸۴ میلیونی ایران می‌تواند سرنوشت ۸ میلیون رای اضافه به محمود احمدی نژاد در سال ۸۸ را که به عنوان تقلب در انتخابات از آن یاد شد روشن کند. 

بیشتر از