رئیس‌جمهور اسرائیل، ولیعهد امارات‌متحده‌عربی را به اورشلیم دعوت کرد

بنیامین نتانیاهو: از مناطق آزاد امارات متحده عربی کالا وارد می‌کنیم

اسرائیل و امارات متحده عربی اعلام کردند روابط خود را عادی‌سازی  می‌كنند-BANDAR AL-JALOUD / Saudi Royal Palace / AFP

رئیس‌جمهور اسرائیل با تقدیر از نقش ولیعهد امارات‌متحده‌عربی در توافقنامه «اصیل و شجاعانه» برای عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی، از او برای دیدار از اسرائیل و اورشلیم دعوت کرد.

به نوشته رویترز، این دعوت روز دوشنبه صورت گرفت. رووین ریولین، رئیس‌جمهور اسرائیل به شیخ محمدبن‌زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی نوشت: «من تردیدی ندارم که نسل‌های آینده از شجاعت و درایت رهبران امروز قدردانی می‌کنند، چون گفتمان صلح، اعتماد و گفتگو میان افراد و مذاهب، و همکاری و آینده‌ای نویدبخش را آغاز کردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در بخش دیگری از این دعوتنامه افزود: «من امیدوارم که این گام به تقویت اعتماد میان ما و مردم منطقه کمک کند؛ اعتمادی که موجب پیشرفت منطقه ما می‌شود، بهبود اقتصادی را به‌همراه دارد و موفقیت و ثبات را برای مردم سراسر خاورمیانه به‌دنبال می‌آورد.»

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در گفت‌و‌گو با اسکای‌نیوز عربی از واردات کالا از مناطق آزاد امارات متحده عربی خبر داد. 

روز پنجشنبه اسرائیل و امارات متحده عربی اعلام کردند که بر اساس توافقنامه‌ای که ایالات متحده حامی آن است،روابط خود را عادی‌سازی می‌کنند.

رویترز گزارش داده که این توافقنامه موجب خشم و ناراحتی جمهوری اسلامی ایران شد.

دولت و نیروهای مسلح ایران نسبت به قرارداد واکنش نشان دادند. محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت که اگر امنیت ملی ایران خدشه‌دار شود آن را از چشم امارات‌متحده‌عربی می‌بینیم.