محکومیت سنگین فدراسیون فوتبال ایران در پرونده سرمربی سابق

فدراسیون فوتبال ایران باید ۶میلیون و ۲۰۰هزار یورو به ویلتموس بپردازد

مارک ویلتموس سرمربی سابق تیم ملی هنگام کاشت درخت در ایران- عکس از فدراسیون فوتبال

سایت «ورزش۳» امروز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه اسنادی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در پرونده سرمربی سابق بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران شکست خورده است و محکوم شده که باید مبلغ   شش‌میلیون و ۲۰۰هزار یورو به این مربی بلژیکی بپردازد.

فدراسیون فوتبال تا امروز صادرشدن چنین حکمی را منکر می‌شد.

به نوشته سایت ورزش۳ «ه موجب حکمی که از سوی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا خطاب به فدراسیون فوتبال ایران و سه وکیلش لودویک دلشات، رضا شاه منصوری و علی مهدی‌زاده اعلام شده و امضای اریکا مونته مور فریرا رییس این دپارتمان را پای خود دارد، شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران با حکمی که تاریخ ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) صادر شده، مورد پذیرش قرار گرفته است».

ورزش۳ می‌نویسد که «رای نهایی قاضی این پرونده در ۸ بند به فدراسیون فوتبال ایران اعلام شده که مهم‌ترین بند آن به جریمه ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار و پانصد یورویی به این سرمربی به همراه ۵ درصد اضافه اشاره دارد».

گفته می‌شود که مهلت پرداخت این پول فقط «یک ماه» است و اگر فدراسیون‌فوتبال درخواست کند، ۲۱روز وقت دارد تا با پرداخت پنج‌هزار یورو، در دادگاه جهانی «حکمیت ورزش» تجدیدنظر بخواهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این قرداد هم‌چنین تاکید شده است که طرف محکوم پرونده(ایران)‌ باید به محض پرداخت پول فیفا و همچنین برنده این شکایت را از این مساله مطلع کند.

پس از انتشار این خبر واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی نسبت به این محکومیت گران قیمت که معادل ۱۶۶ میلیارد تومان است، صورت گرفت. علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در یک پست اینستاگرامی تصویری از ویلموتس در حال کاشت درختی در کمپ تیم‌های ملی منتشر کرد و نوشت: «با ۱۶۶ میلیارد تومان میشه تمام ایران رو درخت کاشت، ولی هنر فدراسیون و هیات رئیسه حی و حاضر بود که با یک درخت تمومش کردن. خسته نباشی دلاور، خدا قوت...»

ویلموتس که پس از حضورهشت ساله و موفق کارلوس کیروش به فوتبال ایران آمده بود و هدایت تیم ملی را به عهده گرفته بود، نتوانست نتایج قابل قبولی به دست آورد و تیم ملی ایران در شرایطی دشوار برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفت.

ایران پس از پیروزی در دو بازی ابتدایی رقابت‌ها  در سومین بازی در برابر بحرین و در یک بازی پرانتقاد با شکست ۱ بر ۰ روبرو شد.

بعد از این شکست ویلموتس پیش از بازی عراق به دلیل عدم پرداخت حقوقش خواستار فسخ قرارداد خود شد. در نهایت فدراسیون فوتبال این مربی بلژیکی را راضی کرد تا در بازی حساس برابر عراق روی نیمکت تیم ملی بنشیند. تیم ملی ایران با یک بازی نه‌چندان خوب برابر عراق با نتیجه۲ بر ۱ شکست خورد تا در مرحله اول از دور گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی در آسیا بعد از عراق و بحرین و بالاتر هنگ‌کنگ و کامبوج در جایگاه سوم قرار بگیرد.

بیشتر از ورزش