بوق خودروی جدید تسلا صدای «بز» می‌دهد

خودروهای جدید قادر به شناسایی چاله‌ها خواهند بود

علاوه بر مشخصه‌های رانندگی، تأیید هویت دو مرحله‌ای هم به همراه اتومبیل‌های تسلا عرضه خواهد شد-Hector RETAMAL / AFP

ایلان ماسک می‌گوید خودروهای جدید تسلا بوق‌هایی خواهند داشت که می‌توانند مانند بز صدای «بع» تولید کنند. 

در یک رشته توییت از مدیرعامل شرکت تسلا راجع به دوجو (Dojo یک رایانه جدید شبکه عصبی است که این شرکت ظاهرا در حال توسعه آن است) پرسیده شد، و این که «آیا این صحبت‌های مضحک درباره ساخت بوقی که صدای بز تولید می‌کند پیام مخفی است یا انتشار گسترده به‌روزرسانی نرم‌افزار؟» 

ماسک در پاسخ گفت: «این ویژگی قطعا به بازار خواهد آمد اما فقط در خودروهای جدید خواهد بود ما تقریبا تا سال گذشته هیچ بلندگویی به خارج  نداشتیم. شما می‌توانید به راحتی صدای داخل را تغییر دهید.»

ماسک همچنین اعلام کرد علاوه بر این که بوق این اتومبیل‌ها شبیه صدای بز است، آن‌ها در به‌روزرسانی‌های آتی خود ویژگی‌های دیگری هم خواهند داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این وسیله‌های نقلیه قادر خواهند بود از طریق سیستم خودکار هنگام رسیدن به چاله‌ها «در صورت امنیت انجام کار» سرعت خود را کم کرده یا از اطرافشان رد شود. 

ماسک مدعی است در آینده تسلا قادر خواهد بود تا با استفاده از این فناوری میدان‌ها را دور بزند. 

این خودرو البته «نخواهد توانست میدان‌ها را به طور کامل طی کند» اما «شاید یک یا دو سال طول بکشد تا اتومبیل‌های تسلا به خوبی میدان‌های سراسر جهان را طی کنند». 

ماسک افزود: «این جهان بی‌نهایت پیچ و خم عجیب دارد.» 

ایلان ماسک پیشتر گفته بود اولین اتومبیل‌های خودران، تا پایان امسال به بازار خواهد آمد. ماسک در آن زمان گفت: «این اتومبیل تقریبا به جایی رسیده است که می‌توانم بدون هیچ مداخله‌ای از خانه تا محل کار بروم و البته داخل ساختمان رفته و در موقعیت‌های متنوع زیادی قرار گیرم.» 

علاوه بر مشخصه‌های رانندگی، تأیید هویت دو مرحله‌ای هم به همراه اتومبیل‌های تسلا عرضه خواهد شد. این مشخصه یک شکل امن‌تر برای ورود از طریق دو دستگاه است (درمقایسه با یک دستگاه). 

ماسک ابتدا گفته بود که این تأیید هویت دو مرحله‌ای در ماه مه ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود و سپس اظهار داشت که «این تأخیر دیرهنگام،  شرم‌آور است.» 

ماسک در توییتی نوشت: «تأیید هویت دو مرحله‌ای از طریق اس‌ام اس و یا برنامه تأیید هویت، در حال حاضر مراحل پایانی ارزیابی خود را سپری می‌کند.» 

تسلا با این که نسبت به همه رقبای خود فروش کمتری داشته است ماه  گذشته ارزشمند‌ترین شرکت اتومبیل‌سازی جهان شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی