احتمال افزایش موارد آلرژی در نوزادانی که در قرنطینه به دنیا آمده‌اند

نظام درمان عمومی بریتانیا می‌گوید همه‌ساله به تعداد افرادی که از آلرژی رنج می‌برند افزوده می‌شود

در این پژوهش هزار کودک که در ماه‌های میان مارس و مه ۲۰۲۰ متولد شده‌اند، گنجانده شده‌اند- John Moore/Getty Images/AFP

دانشمندان در حال تحقیق در مورد احتمال افزایش موارد آلرژی در  نوزادانی هستند که در جریان قرنطینه متولد شده‌اند. 

این پژوهش توسط دانشمندان بخش بیماری‌های کودکان کالج سلطنتی جراحان ایرلند و محققین بیمارستان کودکان «تِمپِل استریت» دوبلین انجام می‌شود. 

آن‌ها پیامد کاهش موارد ابتلا به عفونت‌های ویروسی و بهتر شدن کیفیت‌ها را که در برخی نقاط حاصل قرنطینه بود، در نوزادانی ارزیابی می‌کنند که در خانواده‌های معتقد به حفظ فاصله اجتماعی و قرنطینه خود متولد شده‌اند. هدف آن است که ببینند آیا در این کودکان موارد آلرژی بیشتر از سایرین است یا نه. 

در این پژوهش هزار کودک که در ماه‌های میان مارس و مه ۲۰۲۰ متولد شده‌اند، گنجانده شده‌اند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جاناتان هوریهان، استاد بیماری‌های کودکان در دانشکده طب و علوم بهداشتی وابسته به کالج سلطنتی که درصدر این تیم پژوهشی است، می‌گوید: «قرنطینه فرصت علمی بی‌سابقه‌ای در اختیار محققین گذاشته است.»  

او می‌گوید: «قرنطینه یک فرصت بی‌سابقه علمی برای ارزیابی منشاء اولیه بیماری‌هایی است که اغلب برای همه عمر دامنگیر فرد است؛ ناراحتی‌هایی که عامل مشکلات بهداشتی و اجتماعی عمده در ایرلند و دیگر کشورهای توسعه یافته است.»    

او افزود که مدت زمان کمی پس از تولد، سیستم ایمنی نوزاد «روی تمام چالش‌های زندگی در خارج از رحم مادر از جمله مقابله باعفونت‌ها و واکنش به واکسن‌ها تمرکز می‌کند». 

«ما می‌خواهیم کودکان روی زمین بازی کنند، کثیف شوند و با افراد و محیط‌های بسیاری تماس داشته باشند.

نتیجه این‌ها همه اغلب یک سیستم ایمنی قوی‌تر است که به سلامت باکتری‌های داخل جهاز هاضمه که به «میکروبیوم» موسوم است، مرتبط می‌شود.»

پرفسور هوریهان می‌گوید به نظر می‌رسد قرنطینه در ایرلند «از میزان عفونت‌های معمول در جامعه کاسته است.» 

«تعداد کودکانی که با بیماری‌های عفونی به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند به نصف کاهش یافته و آمار ابتلا به آنفولانزا و دیگر بیماری‌های ویروسی تنفسی آخر فصل بهار هم نسبت به گذشته کمتر شده است.»  

بودجه شروع این پژوهش از طرف بنیاد «تمپل استریت» و بنیاد «کلمنس فن پیرکت» که یک نهاد خیریه اروپایی است تامین شده است. 

از والدین کودکانی که در ماه‌های میان مارس و مه ۲۰۲۰ در بیمارستان‌های «روتوندا» و «بیمارستان زنان و نوزادان کومب» متولد شده‌اند، دعوت خواهد شد تا در این پژوهش شرکت کنند. 

نظام درمان عمومی بریتانیا می‌گوید همه‌ساله به تعداد افرادی که از آلرژی رنج می‌برند افزوده می‌شود. 

این نهاد می‌گوید: «دلیل این افزایش روشن نیست، اما یکی از نظریه‌های اصلی، زندگی در محیط‌های پاکیزه‌تر است که از تعداد میکروب‌هایی که سیستم ایمنی بدن باید با آن مقابله کند کاسته است.» 

گزارشی که در سال ۲۰۱۷ در ژورنال سم‌شناسی و پاتولوژی بریتانیا منتشر شد حاکی از آن است که «تصور می‌شود تغییرات محیطی عامل عمده افزایش سریع و وخامت بیماری‌های آلرژیک است. همراه آن پژوهش‌های تجربی نشان داده‌اند که آلودگی‌های محیط از جمله آلودگی هوا و مواد شیمیایی می‌توانند موارد آلرژی را وخیم‌تر کنند.»  

آکادمی آلرژی و مصونیت‌های بالینی اروپا آلرژی را «معمول‌ترین بیماری مزمن در اروپا» توصیف کرده و می‌گوید یک پنجم بیماران مبتلا به آلرژی «از وخیم‌ترین و فلج کننده‌ترین انواع آن رنج می‌برند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی