بیش از صد هزار بریتانیایی داوطلب دریافت واکسن کرونا شده‌اند

انتظار می‌رود واکسن کرونا در پاییز مراحل پایانی آماده‌سازی خود را طی کند

ملاقات شاهزاده ویلیام با یکی از داوطلبان آزمایش واکسن آکسفورد-STEVE PARSONS / POOL / AFP

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بریتانیا داوطلب شرکت در آزمایش واکسن آینده کرونا شده‌اند. 

پژوهشگران از مردم به ویژه افراد بالای ۶۵ سال و نژاد‌های آفریقایی‌تبار، رنگین‌پوستان، آسیایی و اقوام اقلیت خواسته‌اند برای دریافت واکسن کرونا نام‌نویسی کنند. 

دولت بریتانیا گفته است که هدف جلب هرچه بیشتر تعداد مردم به برنامه تحقیقاتی واکسن کووید ۱۹ تا ماه اکتبر است تا بتوان آزمایشات را در سطح گسترده آغاز کرد. 

کیت بینگهام، رئیس هیات ضربتی دولت برای واکسن کرونا می‌گوید: «حضور ۱۰۰ هزار داوطلب، آغاز بسیار خوبی است.» 

او می‌افزاید: «اگر قرار باشد به‌سرعت برای حفاظت از کسانی که نیازمند مصونیت در مقابل ویروس کرونا هستند، واکسنی تولید کنیم، به تعداد بسیار بیشتری از شهروندان از زمینه‌های (نژادی و قومی) مختلف برای پژوهش‌های آتی نیازمندیم.»  

پرفسور کریس ویتی، مقام ارشد پزشکی در بریتانیا می‌گوید این که ظرف تنها چهار هفته ۱۰۰ هزار نفر داوطلب شرکت در آزمایش واکسن کرونا شده‌اند، «نمایانگر جامعه‌ای از خود گذشته است.» 

او ضمن تقاضا برای تعداد بیشتری داوطلب گفت: «مهم است که مردم از زمینه‌های (نژادی) و سنین مختلف داوطلب شوند تا واکسن تولید شده برای همگان موثر واقع شود.»  

خانم بینگهام و تیم ضربتی‌اش با سرعت هرچه تمام‌تر در تلاش انجام مطالعات بالینی روی واکسنی‌ هستند که هدف آن تعیین میزان مصونیت آن در مقابل ویروس کروناست. 

پژوهشگران در سراسر جهان در تلاش یافتن واکسنی موثر برای کووید ۱۹ هستند که تاکنون بیش از ۲۱.۵ میلیون نفر را مبتلا کرده است. 

دکتر دینش سارالایا، پزشک متخصص امراض تنفسی و رئیس انستیتوی ملی پژوهش‌های بهداشتی در «بردفورد» بریتانیا می‌گوید: «بهترین راه برای محافظت ما در مقابل اپیدمی‌های آینده یک واکسن موثر است.

در ماه‌های آینده چندین واکسن کرونا در گوشه و کنار بریتانیا به مورد آزمایش گذاشته خواهد شد و مهم است که همه ما برای تماس بعدی در این برنامه‌ها نام‌نویسی کنیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود که آزمایش‌ها و مطالعات پژوهشی در چارچوب ضوابط انستیتوی ملی مطالعات بهداشتی بریتانیا انجام می‌شود: «ما همه گونه اقدام احتیاطی را برای ایمنی داوطلبان به کار می‌گیریم.» دکتر سارالایا گفت این شامل تعیین مراکز واکسیناسیون در اماکنی نظیر مراکز ورزشی در نزدیکی محل اقامت داوطلبان به جای بیمارستان‌ها است.  

او افزود: «با همکاری یکدیگر می‌توانیم واکسن‌های موثری تولید کنیم که در آینده تمام اقشار جامعه را در مقابل این ویروس مرگبار محافظت کند.» 

انتظار می‌رود در فصل پائیز آزمایش تعدادی واکسن بالقوه کرونا در بریتانیا آغاز شود. پژوهشگران در دانشگاه آکسفورد و امپریال کالج لندن هم اکنون نیز دوزهایی از واکسن‌های تولیدی خود را به گروهی داوطلب تلقیح کرده‌اند. 

آزمایشات مقدماتی ماه گذشته واکسن‌های بالقوه تولیدی آکسفورد و شرکت تولید داروی اَسترازِنِکا واکنش ایمنی قابل توجهی در بدن داوطلبان ایجاد کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان