افزایش موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا و اجباری شدن ماسک

میانگین سن مبتلایان به کووید-۱۹ به زیر ۴۰ سال کاهش پیدا کرده است

پوشیدن ماسک در اماکنی که مردم تجمع می‌کنند از روز دوشنبه اجباری می‌شود-ANDREA PATTARO / AFP

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا، کلوب‌های شبانه در این کشور تعطیل و پوشیدن ماسک در برخی اماکن روباز اجباری شد.

وضع مجدد محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا پس از آن انجام می‌شود که داده‌ها از دو برابر شدن تعداد موارد ابتلا در هفته گذشته نسبت به سه هفته پیش حکایت دارند. این در حالی است که میانگین سن افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند به زیر ۴۰ سال کاهش پیدا کرده است.

محدودیت‌های از روز دوشنبه اجرایی می‌شوند، که دو روز پس از آغاز ایام «فراگوستو» است که در طول آن جوانان ایتالیایی معمولا به کلوب‌های شبانه می‌روند و تا اوایل سپتامبر ادامه دارد.

پوشیدن ماسک بین ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح و در اماکن نزدیک به میکده‌ها یا سایر اماکنی که مردم معمولا جمع می‌شوند، اجباری خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته روبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت ایتالیا، در فیسبوک «ما نمی‌توانیم زحمات و فداکاری‌هایی که در ماه‌های گذشته صورت گرفته پایمال کنیم. اولویت ما باید بازگشایی مدارس در سپتامبر و در سلامت کامل باشد.»

وزیر بهداشت همچنین از جوانان خواست تا می‌توانند احتیاط کنند چرا که بی‌احتیاطی آنها موجب انتقال ویروس و زدن «آسیبی جدی» به والدین آنها خواهد شد.

دولت علی رغم نگرانی‌هایی که از عدم رعایت فاصله‌گیری اجتماعی و پوشیدن ماسک در این اماکن وجود داشت حاضر نشده بود کلوب‌ها را تعطیل کند.

روز یکشنبه ۴۷۹ مورد دیگر از ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شد که نسبت به ۶۲۹ مورد روز شنبه از کاهش مبتلایان حکایت دارد.

کارشناسان پزشکی تفریحات شبانه، بازگشت مسافران و نسل جوان را مقصر جهش موارد ابتلا می‌دانند.

صنعت تفریحات شبانه ایتالیا، که طبق گزارش‌ها درآمدی ۴ میلیارد یورویی در سال دارد، به  دلیل تعطیلی‌ها از دولت درخواست کمک کرده است.

آقای اسپرانزا در اقدامی دیگر جهت کاهش شیوع ویروس هفته پیش دستور داد از تمام مسافرانی که از کرواسی، یونان، مالت و اسپانیا وارد این کشور می‌شوند تست کرونا به عمل بیاید.

مسافران می‌توانند به انتخاب خود بلافاصله به محض ورود آزمایش شوند یا حداکثر تا ۴۸ ساعت خود را به مراکز درمانی عمومی نزدیک مقصد معرفی کنند.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان