لوییس همیلتون در خطِ یک مسابقات گراندپری اسپانیا خواهد تاخت

لوییس همیلتون روز یک‌شنبه جلوتر از همه مسابقه را آغاز خواهد کرد

لوییس همیلتون ALBERT GEA / POOL / AFP

لوییس همیلتون نود و دومین جایگاه خط یک در عمر ورزشی‌اش را برای مسابقات گراندپری اسپانیا در روز یک‌شنبه به دست آورد.

همیلتون که شش بار قهرمان جهان شده است آخر این هفته آمادگی بسیار بالایی داشت و همان طور که انتظار می‌رفت ردیف اول مسابقات را برای تیم مرسدس به دست آورد.

همیلتون با اختلاف ۰.۰۵۹ ثانیه‌ای نسبت به والتِری بوتاس اول شد و مکس ورشتپن که آخر هفته گذشته در هفتادمین سالگرد مسابقات گراندپری نوار پیروزی‌های مرسدس را قطع کرده بود در جایگاه سوم ایستاد.

فصل ناخوشایند سباستین فتل هم ادامه یافت و نتوانست به دور سوم مسابقه انتخابی راه یابد. فتل که چهار بار قهرمان جهان شده است و در مقام نازل سیزدهم در جدول رتبه‌بندی رانندگان قرار دارد نتوانست جایگاهی بهتر از مقام یازدهم به دست آورد.

سرجیو پرز راننده تیم ریسینگ پوینت که بعد از جا ماندن از دو مسابقه به خاطر ابتلا به کرونا به پشت فرمان برگشته بود جلوتر از هم‌تیمی‌اش لانس اشترول در جایگاه چهارم قرار گرفت.

آلکساندر آلبون راننده تیم ردبول در جایگاه ششم قرار گرفت و لاندو نوریس راننده مک‌لارن پس از هم‌تیمی‌اش کارلوس ساینتز در جایگاه هشتم قرار گرفت.

به این ترتیب تیم پیش‌تاز مرسدس توانسته است در تمام شش مسابقه امسال خط یک را از آن خود کند و پس از آن که بوتاس هفته پیش در سیلورستون  توانست جایگاه نخست مسابقات انتخابی را به دست آورد همیلتون در پیست آفتابی کاتالونیا در بارسلون هم‌تیمی‌اش را پشت سر گذاشت.

در مسابقه سیلورستون  پنچر شدن لاستیک همیلتون را به دردسر انداخت و اکنون امیدوار است دوباره در روز یک‌شنبه دچار چنین دردسری نشود و بتواند پیش‌تازی در روند قهرمانی را ادامه دهد.

این راننده بریتانیایی که ۳۰ امتیاز از ورشتپن و ۳۴ امتیاز از بوتاس جلوتر است بهترین عملکردش را در دور نخست مسابقه انتخابی سوم داشت و سه صدر نشین نتوانستند در دور دوم عملکردشان را بهتر کنند.

همیلتون گفت: به خاطر گرمای هوا وضعیت سختی داشتیم. خودم نتوانستم در دور دوم سریع‌تر برانم اما دور اول خوب بود و کار را تمام کرد.

«تا ده شب (جمعه) با بچه‌ها آن‌جا بودیم و تا بتوانیم تمام جزئیات را بررسی و بهتر کنیم چون تیم ردبول خیلی سریع است.»

«هنوز راه زیادی مانده و کار تمام نشده است. حفظ کردن جایگاه سخت است اما من باید بهترین شروعی را که می‌توانم عرضه کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ورشتپن بیش از هفت دهم ثانیه عقب‌تر از همیلتون به کار خود پایان داد و سرعت عالی مرسدس در هر دور همچنان ادامه دارد.

در مورد فتل می‌توان گفت که دیگر به این فصل نباید امیدی داشته باشد. این راننده ۳۳ ساله آلمانی که به مدت پنج ماه است تیم فراری وی را همراه خود جلو می‌برد برای سومین شنبه پیاپی است که نمی‌تواند از مسابقه انتخابی دوم بالاتر برود.

او برای قرار گرفتن در جرگه ده صدرنشین فقط ۰.۰۰۲ ثانیه کم آورد و روز یک‌شنبه دو خط بعد از هم‌تیمی‌اش شارل لکرک مسابقه را آغاز می‌کند که در مسابقه تعیین خط نهم شد.

جرج راسل هم با قرارگیری در جایگاه هجدهم و یک پله بالاتر از هم‌تیمی‌اش نیکلاس لطیفی در تیم ویلیامز، به پیشتازی در مسابقات انتخابی در میان هم‌تیمی‌های‌اش ادامه داد.

پی ای

بیشتر از ورزش