آمار جهانی مرگ ناشی از ویروس کرونا به ۷۵۰ هزار نفر رسید 

بیش از ۴۰ درصد از موارد مرگ در سه کشور ایالات متحده آمریکا، برزیل و مکزیک رخ داده است

شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در جهان به بیش از ۲۱ میلیون نفر رسیده است- Jason Kempin/Getty Images/AFP

آمار و اطلاعات جدید حاکی است که بیش از ۷۵۰ هزار نفر از مردم در سرتاسر جهان بر اثر شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

این رکورد تنها ۴۶ روز پس از ثبت رکورد نیم میلیون مورد مرگ در دانشگاه جانز هاپکینز بالیتمور به وقوع پیوسته، و شمار جهانی موارد ابتلا را بیش از ۲۰ میلیون نفر اعلام کرده است. 

بیش از ۴۰ درصد از موارد مرگ در میان سه کشور قاره آمریکا -ایالات متحده آمریکا، برزیل و مکزیک- رخ داده که به ترتیب اولین، دومین و سومین کشور جهان از نظر بیشترین شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در جهان به شمار می‌روند. 

آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، از نظر شمار موارد مرگ در هفته گذشته، با ۱۸ هزار و ۶۰۰ مورد ثبت شده، در حال حاضر پیشتاز است. این رقم، آنان را با بیش از هشت هزار مورد قبل از آمریکا و کانادا، با بیش از هفت هزار و ۸۰۰ مورد قبل از آسیا، با حدود دو هزار و ۷۰۰ مورد قبل از آفریقا، و با تقریبا دو هزار و ۶۰۰ مورد قبل از اروپا قرار می‌دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما با توجه به این که هر کشوری قوانین و مقررات تست و تعاریف خود از شناسایی جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را دارد، اعتقاد بر این است که نرخ جهانی واقعی، به مراتب بالاتر است. 

این در حالی است که پیشتر سازمان بهداشت جهانی خطر ویروس کرونا بر بسته بندی مواد خوراکی را کم جلوه داده و مردم را ترغیب کرده بود که نگران ورود ویروس به چرخه غذایی نباشند. 

این اطمینان‌دهی به دنبال ابراز نگرانی از این بود که شیوع ویروس کرونا در نیوزیلند، که مرزهایش با مقررات سختگیرانه‌ای محدود شده‌اند، ممکن است از طریق بسته‌بندی مواد خوراکی به کشور راه یافته باشد. 

دو شهر در چین گفته‌اند که رد ویروس کرونا را در مواد خوراکی منجمد وارداتی و بسته‌بندی مواد خوراکی یافته‌اند. این باعث شده تا نگرانی از شیوع‌های جدید بر اثر واردات مواد خوراکی افزایش یابد. 

مایک رایان، مدیر برنامه امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی در یک سخنرانی در ژنو گفت:‌ «مردم نباید نگران خوراکی‌ها یا بسته‌بندی مواد غذایی و یا فراوری و تحویل غذا باشند. هیچ مدرکی دال بر این‌که غذا یا زنجیره غذایی در انتقال ویروس نقش داشته باشد، وجود ندارد و مردم باید احساس راحتی و امنیت کنند.» 

ماریا ون کرکوا، اپیدمیولوژیست سازمان بهداشت جهانی گفت که چین صدها هزار بسته‌بندی را آزمایش کرده و «موارد بسیار بسیار اندک، کمتر از ده مورد» را یافته که نتیجه آزمایش ویروس کرونا بر آنها، مثبت بوده است. 

 گزارش‌های بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان