گزارش‌ها در مورد توقیف یک شناور از سوی ایران

سنتکام: دو قایق و یک هلی‌کوپتر نیروها را روی عرشه «ویلا» پیاده کردند

تصویری از ویدیوی منتشر شده از سوی سنتکام

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروی دریایی ایران یک کشتی با نام «ویلا» که از لنگرگاهی در امارات متحده عربی جدا شده بود را متوقف کرده است.

مقامات در تهران هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

شرکت امنیت دریانوردی «درایاد گلوبال» به نقل از داده‌های تنکرترکرز گزارش داده که نیروهای ایرانی دو شناور دیگر را نیز متوقف کرده‌اند.

فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام با انتشار ویدیویی اعلام کرده که نیروهای ایرانی شامل دو قایق و یک هلی‌کوپتر عملیات توقیف و پیاده کردن نیروها روی عرشه «ویلا» را انجام داده‌اند.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را فاش نکرده گزارش داد که این حادثه در نزدیکی تنگه هرمز اتفاق افتاد و نیروهای ایرانی سپس آن را آزاد کردند. به گفته او نیروهای آمریکایی تنها این ماجرا را رصد کرده و هیچ نقشی در آن نداشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی تحلیلگران می‌گویند مدیریت این کشتی بر عهده یک شرکت دریانوردی یونانی است و این شرکت می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم با صادرات نفت ایران مرتبط باشد.

ایالات‌متحده شرکت‌های دریانوردی را برای پرهیز از همکاری با ایران تحت فشار قرار داده است. شماری از شرکت‌های دریانوردی یونانی نیز تحت فشار قرار دارند.

تابستان گذشته مجموعه‌ای از توقیف شناورها در تنگه هرمز انجام شد. یکی از جنجال‌برانگیز‌ترین آنها توقیف نفتکش استنا ایمپرو بریتانیایی بود که در مقابل توقیف نفتکش گریس-۱ حامل نفت ایران برای سوریه انجام شد.

بیشتر از