ویروس کرونا؛ ساعت بازی کودکان به تنهایی

مهدکودکی در تایلند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، زمان بازی، کودکان را در فضاهای بسته محصور می‌کند

این تصاویر از مدرسه وات کلونگ تویی در بانکوک درست همان روزی منتشر شد که رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که مدارس قبل از بازگشایی باید امنیت لازم را به وجود آورند - Lauren DeCicca/Getty Images

در مجموعه‌‌ای از عکس‌های جدید و قابل تأمل دیده می‌شود که دانش آموزان یک مهدکودک در تایلند در محل‌های بازی کوچک و محصور شده با حفاظ، به صورت جداگانه و تنهایی به بازی مشغول‌اند.

این تصاویر که روز دوشنبه گرفته شده، سطح اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را که توسط مدرسه «وات کلونگ تویی» در بانکوک صورت گرفته نشان می‌دهد. این مدرسه در ماه ژوئیه از بازگشت ۲۵۰ دانش آموز خود به کلاس‌ها استقبال کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


این مهدکودک بعد از این که مقامات تایلند برای پیش‌گیری از انتشار ویروس کرونا، دستور قرنطینه سراسری در کشور را صادر کردند، از اواسط ماه مارس بسته شد.

این مدرسه علاوه بر ایجاد مناطق بازی محصور، حفاظ‌های پلاستیکی را در اطراف میز دانش‌آموزان نصب کرده است و چارچوب‌هایی با حفظ فاصله اجتماعی بر کف زمین کشیده تا دانش‌آموزان درون آن‌ها بایستند.

در حال حاضر محل ورودی این مهدکودک به دستگاه سنجش دمای بدن مجهز است و خارج از هر کلاس هم دستگاه مجهز به مایع دستشویی قرار گرفته است.

برخی مدارس دیگر هم در تایلند برای کاهش خطر ابتلای دانش‌آموزان و کارمندان به ویروس کرونا تمهیدات سخت گیرانه‌تری اعمال کرده‌اند.


با توجه گفته‌های مدیر مدرسه «سم کوک»  که حدود ۳۰ مایلی (حدود ۴۸ کیلومتری) شمال پایتخت تایلند واقع شده است، این مدرسه تقریبا از همه پنج هزار دانش‌آموز خود خواسته تا برای بازگشت به مدرسه در ترم جدید، خود-قرنطینگی ۱۵ روزه در خانه را انجام دهند.

«چوچارت تینگتام» می‌گوید: «زمانی که دانش آموزان به مدرسه می‌رسند، معلمان به آن‌ها ماسک صورت می‌دهند چرا که پوشیدن ماسک اجباری است.»

این مدیر مدرسه همچنین افزود که دانش‌آموزان برای انجام برخی فعالیت‌ها از شیلد (محافظ) صورت هم استفاده می‌کنند.

این تصاویر از مدرسه وات کلونگ تویی در بانکوک درست همان روزی منتشر شد که رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که مدارس قبل از بازگشایی باید امنیت لازم را به وجود آورند.

تدروس ادهانوم قبریسوس دبیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: «ما می‌خواهیم ببینیم که مدارس با خیال راحت دوباره باز می‌شوند، اما باید این اطمینان را هم به دست آوریم که دانش آموزان، کارمندان و دانشکده‌ها ایمن هستند. اساس این امر کنترل درست انتقال در اجتماع است.»

او افزود: «پیام من کاملا واضح است: سرکوب، سرکوب، سرکوب این ویروس!»

گزارشات بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان