درخواست افزایش تاریخ مصرف گوشت به ۲۱ روز

در دستورالعمل‌های کنونی تاریخ مصرف گوشت ۱۰ روز است

خانواده‌های بریتانیایی سالانه حدود ۲۴۰ هزار تن گوشت گاو، خوک و ماکیان را دور می‌ریزند-Joe Raedle/Getty Images/AFP

کارشناسان صنعت گوشت، دستورالعمل‌های کنونی درباره تاریخ مصرف گوشت را «مضحک» خواندند و خواستار افزایش تاریخ مصرف گوشت قرمز از ۱۰ روز به ۲۱ روز شدند.

در گزارشی که از سوی آژانس استانداردهای غذا در ماه ژوئن ۲۰۱۷ منتشر شده است، آمده‌است که تاریخ پیشنهادی استفاده از گوشت بسته‌بندی شده، وقتی در دمای حدود ۳ تا ۸ درجه نگهداری شود، ۱۰ روز است. در این گزارش آمده است که در شرایطی هم‌چون نمک‌سود کردن یا تغییرات اسیدی و بازی، تاریخ مصرف طولانی‌تر می‌شود.

اما اکنون انجمن فراوران گوشت بریتانیا که انجمنی تجاری در صنعت گوشت است، پیشنهاد داده است که تاریخ مصرف بیش از دو برابر افزایش یابد.

دیوید لیندارز، مدیر عملیات‌های فنی انجمن فراوران گوشت بریتانیا، در گفت‌وگو با گاردین، مخالفت با محدودیت ۱۰ روزه تاریخ مصرف گوشت را اعلام کرد و افزود: «نیازی نیست که تاریخ مصرف ۱۰ روز باشد. مضحک است.»

آقای لیندارز با تاکید بر این ‌که در صنعت گوشت گفته می‌شود که گوشت گاو تا ۲۱ روز سالم می‌ماند، گفت: «نمی‌توان از این فراتر رفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته، انجمن فراوران گوشت بریتانیا نتایج پژوهشی را منتشر کرد که با همکاری شرکت گوشت و فراورده‌های دامی استرالیا انجام شده‌ بود: «در این پژوهش آزمایش‌هایی انجام شد تا مشخص شود که آیا می‌توان گوشت تازه منجمد را بیش از ۱۰ روز نگه‌داری کرد. نتایج نشان می‌دهد که گوشت گوسفند و گاو را می‌توان در دمای ۳ تا ۸ درجه بیش از ۱۰ روز نگه‌داشت.»

آن گزارش افزوده ‌بود: «قابلیت نگه‌داری گوشت به مدت بیش از ۱۰ روز برای گوشت‌های منجمد تازه گاو، گوسفند و خوک مزایای چشم‌گیر اقتصادی، اجتماعی و توسعه پایدار برای تولیدکنندگان، فراوران و خرده‌فروشندگان دارد.»

در ادامه گزارش آمده‌بود: «این امکان، یک مانع فنی را از مقابل تجارت برمی‌دارد. دورریز کمتر غذا، مزایایی برای محیط زیست و مشتریان دارد.»

بر اساس اعلام برنامه خیریه اقدام پسماند و منابع، خانواده‌های بریتانیایی سالانه حدود ۲۴۰ هزار تن گوشت گاو، خوک و ماکیان را دور می‌ریزند.

یک سخنگوی این برنامه خیریه می‌گوید که در حال اجرای یک برنامه بازنگری تاریخ مصرف روی بسته‌های گوشت قرمز منجمد هستند: «برنامه خیریه اقدام پسماند و منابع متعهد است که بالاترین استانداردهای ممکن امنیت غذایی را فراهم کند. هر کاری که انجام می‌دهیم، بر اساس آخرین شواهد علمی و تحلیل خطر است تا سلامت عمومی تامین شود.»

به گفته سخنگوی این برنامه خیریه، این برنامه بازنگری قرار است تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.

© The Independent

بیشتر از زندگی