چین در پی یک مرگ ناشی از طاعون خیارکی، یک روستا را قرنطینه می‌کند

۳۵ نفر از ساکنین «سوجی زینچون» در قرنطینه هستند

بائوتو شهری در منطقه مغولستان داخلی در شمال چین است- Shutterstock / terimma 

مقامات کشور چین گفته‌اند که به علت مرگ یکی از ساکنان یک روستا در این کشور به دلیل بیماری طاعون خیارکی، آن روستا را قرنطینه کرده‌اند.

ضدعفونی روزانه خانه‌ها در«سوجی زینچون» که یک منطقه مسکونی کوچک در ناحیه مغولستان داخلی است، انجام می‌شود.

هنوز مشخص نیست که چطور این فرد روستایی به این بیماری مبتلا شده است، اما مقامات رسمی در شهر همجوار«بائوتو» گفته‌اند که تاکنون نتیجه آزمایش هیچ شخص دیگری مثبت نبوده است.

کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری بائوتو روز پنج شنبه در بیانیه‌ای آشکار کرد که ۹ فردی  که در تماس نزدیک با این فرد بوده‌اند و نیز ۲۶ نفری که در تماس‌های ثانویه با این بیمار بوده‌اند، قرنطینه شده‌اند و نتیجه ازمایش ابتلای آنها به بیماری منفی بوده است.

«دامائو بانر»، ناحیه‌ای که این روستا در آن واقع شده است، در وضعیت درجه ۳ هشدار برای پیشگیری از طاعون قرار گرفته است، که در یک سیستم ۴ درجه‌ای دومین درجه از پایین‌ محسوب می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اولین مرگ و دومین مورد ابتلا به طاعون خیارکی است که چین در سال جاری تأیید کرده است. مورد قبلی  در ماه ژوئيه در بایانور که شهر دیگری در منطقه مغولستان داخلی است، کشف شد. این امر همچنین منجر به هشدار وضعیت درجه ۳ و بسته شدن چندین مکان گردشگری شد.

طاعون از گونه‌ای باکتری به وجود می‌آید و از طریق نیش کک و حیوانات آلوده انتقال می‌یابد. در طول همه‌گیری این «مرگ سیاه» (طاعون) در قرون وسطی، تخمین زده شد که به مرگ حدود ۵۰ میلیون نفر انجامیده است.

طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، هنوز بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر سالانه به این بیماری مبتلا می‌شوند.

اما دیرگاهی است آنتی بیوتیک‌هایی که قادرند بدترین عفونت ها را در مراحل اولیه ابتلای آن درمان کنند، وحشتی را که روزگاری با این بیماری در ارتباط بود، کاهش داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان