جان هیگینز در قهرمانی اسنوکر جهان رکورد شکست

هیگینز چهار بار قهرمان جهان شده است

جان هیگینز همراه خانواده‌اش - Paul ELLIS / AFP

جان هیگینز جایگاهش را در تاریخ سالن «کروسیبل» محکم‌تر کرد.

او هفتمین اسنوکربازی است که توانست در جام جهانی قهرمان اسنوکر حداکثر ۱۴۷ بریک بزند.

از زمان استیفن هندری کبیر، که در سال ۲۰۱۲ این رکورد را زد، بازیکن دیگری آن را تکرار نکرده بود، اما هیگینز که چهار بار قهرمان جهان شده، این انتظار هشت ساله را با بازی درخشانی در برابر کورت مافلین با دهمین بریک ۱۴۷ تایی دوران ورزشی خود به پایان رساند.

کلیف توربرن اولین کسی بود که در سال ۱۹۸۳ به این رکورد رسید، جیمی وایت، رانی اوسالیوان، مارک ویلیامز، الی کارتر و هندری در 29 سال پس از آن پا جای پای او گذاشتند و هیگینز بود که پشت درهای بسته، به آخرین اسنوکرباز جاودانی بدل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از آغاز، میزاسنوکر برای هیگینز امیدبخش به نظر می‌رسید. بخت شماره ۵ جهان با مهارت توپ را از بالای سر چند توپ سرخ پراند تا اولین امتیاز را در سبد پایینی سممت راست به دست آورد.

از آن به بعد، هیگینز روانی عالی بازی‌اش را به دست آورد، روشی که تا به حال ۳۰ بار در مسابقات مقام آورده، و با یک بازی مسخور کننده، توپ‌های سرخ و سیاه و سرخ و سیاه را در سبد انداخت تا در آستانه رکوردی غیرقابل تصور قرار گیرد.

تام فورد، استیوارت بینگهم و خود مافلین در اولین بازی‌های این دوره به این رکورد نزدیک شدند ولی هینگینز بود که تمام مدت بهترین بخت برای این کار به نظر می‌آمد، چرا که توپ‌های سرخ به شکلی مطلوب در انتهای میزی پخش شده بودند.

یک ضربه عالی به سبد میانی در دور پیش از نهایی توپ‌های سرخ، راه را برایش هموار کرد، و وقتی هیگینیز به توپ‌های غیرسرخ رسید، دیگر برگشتی در کار نبود.

با آرامش بازی را ادامه داد تا نامش را به فهرستی درخشان از اسنوکربازهای سابق بیفزاید، یعنی دهمین حداکثر امتیاز دوران بازی‌اش و اولین بار که در کروسیبل چنین کاری می‌کرد، تا جایگاهش را در میان بزرگان جام جهانی مسحکم‌تر کند.

گزارش زنده اسنوکر به تلویزیون و اپلیکیشن یورواسپورت برمی‌گردد.

قهرمانی جهان را از ۳۱ ژوئیه تا ۱۶ اوتباتحلیل جیمی وایت تماشا کنید.

© The Independent

بیشتر از ورزش