آتش‌سوزی گسترده در انبار مواد غذایی در نجف

بیست انبار عمده‌‌فروشی مواد‌غذایی در شهر نجف آتش گرفته است

رسانه‌های عراقی خبر دادند که امروز، چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه، بیست انبار مواد غذایی در شهر نجف این کشور طعمه حریق شده است. 

این آتش‌سوزی گسترده البته خسارات جانی در پی نداشته است اما آتش گرفتن این ۲۰ انبار مواد غذایی در این شهر باعث وارد آمدن خسارات مالی فراوان شده است.

این حادثه در محله «القدس» شهر نجف روی داده است.

علت این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است اما دست‌کم ۲۰ انبار و فروشگاه مواد غذایی طعمه آتش شده‌اند. 

بر اساس گزارش‌ها، شدت آتش بسیار گسترده بوده و نیروهای امداد زیادی علاوه بر نیروهای آتش‌نشانی برای مهار حریق دست به کار شده‌اند. نیروهایی از استان‌های بابل، کربلا و دیوانیه به محل حادثه اعزام شدند. 

به گفته برخی اهالی محل، اتصال و نوسان جریان برق علت آتش سوزی بوده است. 

در هفته‌های گذشته افزایش دما و گرمای بی‌سابقه در عراق منجر به وقوع چندین حادثه آتش سوزی در مناطق شهری و روستایی این کشور شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر گسترده‌تر شدن شیوع کرونا در بسیاری از استان‌های کشور بحران‌های زیادی از جمله کمبود امکانات پزشکی و درمانی را باعث شده است. 

چند روز پیش بود که مسئولین کشور عراق  در پی کنترل شیوع کرونا مجبور به قرنطینه برخی از شهرهای این کشور  شدند.

نصیف الخطابی استاندار کربلا نیز محدودیت‌هایی را برای روزهای عرفه تا عید غدیر در کربلا اعمال کرده است. بر این اساس، تردد و ورود و خروج زائران از روز عرفه تا عید غدیر در کربلا ممنوع شده است. استاندار کربلا با اشاره به  نزدیک شدن ایام محرم و عزاداری از عزاداران درخواست کرده است که برای حضور در کربلا در دهه اول محرم برنامه ریزی نکنند.

به گفته استاندار کربلا، این شهر در دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی امکان پذیرش هیچ زائری اعم از داخلی و خارجی را ندارد. 

بیشتر از جهان